Otwartość systemu oświaty, gwarantuje z mocy ustawy prawo do nauki dzieciom i młodzieży odpowiednio do wieku i osiągniętego rozwoju oraz dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów. Coraz częściej uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub rozwojowymi, w tym z niepełnosprawnością, uczą się w szkołach ogólnodostępnych, na zasadzie tzw. edukacji włączającej. Zobacz, jak przygotować do pracy z uczniami niepełnosprawnymi w Twojej klasie.
Różnorodność społeczności uczniowskiej w polskich szkołach jest faktem i stanowi poważne wyzwanie dla nauczycieli. Szacuje się (dane GUS), że 18-20 proc. populacji uczniowskiej to dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a więc uczniowie, którzy z różnych powodów wykazują znacznie większe trudności w uczeniu niż większość ich rówieśników.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.