W ostatnim czasie pojawiły się wątpliwości, czy w związku z czerwcową nowelizacją ustawy o dokumentach publicznych w art. 73 w ust. 1 w pkt 2 i zastąpieniu wyrazów „pięciu lat” wyrazami „siedmiu lat” - przesuwa się termin wprowadzenia e-legitymacji? Okazuje się jednak, że przepis ten jest adresowany do prawodawcy, tj. podmiotów tworzących prawo. To prawodawca mając na uwadze ww. przepis, ustala, w jakim okresie jakie druki dokumentów publicznych należy stosować. Tak więc przepisy rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków należy stosować wprost, zgodnie z ich literalnym brzmieniem.
12 lipca 2024 r. był ostatnim dniem, w którym mogły być wydane tradycyjne legitymacje szkolne. Od 13 lipca 2024 r. szkoły mogą wydawać jedynie e-legitymacje szkolne. Samorządy deklarują, że opóźnień w wydawaniu nowych e-legitymacji nie będzie.
Tylko do 12 lipca br. możliwe jest wydawanie legitymacji szkolnych w formie papierowej. Od 13 lipca szkoła jest zobowiązana wydać e-legitymacje. Natomiast na wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia można również wydać mLegitymację. Sprawdzamy aktualne przepisy.
Jeśli po 12 lipca 2024 r. uczeń zgubi legitymację szkolną w wersji papierowej, to nie można wydać mu duplikatu tej wersji legitymacji. W takim przypadku należy wydać duplikat legitymacji w formie karty ID-1 – zgodnej ze specyfikacją zawartą w rozporządzeniu w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.