regulamin wynagradzania pracowników szkoły

Błędy w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych

Jakich błędów unikać w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych w szkole

W każdej szkole i placówce prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego musi istnieć regulamin wynagradzania pracowników samorządowych w szkole. Regulamin ten nie może zawierać rozwiazań dla pracowników niepedagogicznych mniej korzystnych niż przewidziane w przepisach powszechnie obowiązującego prawa. Sprawdź, jakich błędów nie powinno być w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych w szkole.

Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych w szkole – co zawiera

Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych w szkole musi precyzować:

  • wymagania kwalifikacyjne pracowników samorządowych,
  • szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego.

Dodatkowo regulamin wynagradzania może określać:

  • warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania premii i nagród innych niż nagroda jubileuszowa,
  • warunki i sposób przyznawania dodatku funkcyjnego i specjalnego, a także innych dodatków.

Co w regulaminie wynagradzania nie powinno się znaleźć

Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych nie powinien natomiast zawierać przepisów dotyczących innych świadczeń pieniężnych, a mianowicie:

  • nagrody jubileuszowej,
  • świadczeń z ZFŚS,
  • odpraw,
  • dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Z artykułu dowiesz się:

  • jak prawidłowo określić stawki wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych w szkole,
  • czego nie powinien zawierać regulamin wynagradzania w zakresie dodatku za wieloletnią pracę,
  • jak uregulować zasady przyznawania dodatku specjalnego,
  • jak zaakcentować różnice pomiędzy premią a nagrodą w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql