Od 8 maja 2013 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, które m.in. upraszcza procedury, zmniejsza katalog obowiązkowych dokumentów, likwiduje obowiązek tworzenia szkolnych zespołów dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Sprawdzamy, jak należy organizować pracę nauczycieli i specjalistów w zakresie pomocy udzielanej uczniom z SPE.
Różnorodność społeczności uczniowskiej w polskich szkołach jest faktem i stanowi poważne wyzwanie dla nauczycieli. Szacuje się (dane GUS), że 18-20 proc. populacji uczniowskiej to dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a więc uczniowie, którzy z różnych powodów wykazują znacznie większe trudności w uczeniu niż większość ich rówieśników.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.