Od 5 października 2024 r. pracownicy zatrudnieni w szkołach i placówkach oświatowych na terenach objętych stanem klęski żywiołowej mogą skorzystać z dodatkowych uprawnień. Z kolei pracodawcy, w tym także jednostki oświaty, zostali zwolnieni z niektórych obowiązków związanych z badaniami lekarskimi i szkoleniami BHP. Prezentujemy tymczasowe rozwiązania kadrowe zaproponowane w nowelizacji specustawy powodziowej.
Dodatkowy urlop, obniżenie wymiaru czasu pracy, finansowanie pomocy dla powodzian z ZFŚS – to tylko niektóre z rozwiązań, które mogą być stosowane w szkołach położonych na terenach powodziowych. Już dziś krótka analiza każdego z tych rozwiązań.
Rząd przyjął projekt ustawy, który wprowadza rozwiązania dotyczące walki ze skutkami powodzi. Wiele z nich dotyczy oświaty, kształcenia uczniów z terenów powodziowych oraz pomocy finansowej dla tych uczniów. Sprawdzamy, jakie rozwiązania proponuje rząd i kiedy mogą wejść w życie.
16 września 2024 r. w życie weszło rozporządzenie Rady Ministrów, które w związku z powodzią wprowadziło stan klęski żywiołowej w części województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego, na okres 30 dni. Wprowadzenie stanu klęski żywiołowej może oznaczać dodatkowe obowiązki dla dyrektorów szkół i placówek jako kierowników samorządowych jednostek organizacyjnych.
Dyrektorzy szkół i przedszkoli z terenów powodziowych mogą odstąpić od organizacji zajęć zdalnych po zawieszeniu zajęć w związku z powodziami. Wprowadzony stan klęski żywiołowej uzasadnia taką możliwość.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.