W obecnym roku szkolnym w klasach I szkół średnich znaleźli się absolwenci trzeciej klasy gimnazjum oraz ósmej klasy szkoły podstawowej. Spowodowało to bardzo duże problemy organizacyjne. Jak je rozwiązać? Przeczytasz o tym w nowej publikacji „Podwójny rocznik. Regulacje prawne, wyzwania, rozwiązania problemowych kwestii”.
W wielu szkołach lekcje rozpoczynają się o 7.00, kończą po 20.00, klasy liczą po 40 osób, a poprzez przyjęcie do klas pierwszych absolwentów gimnazjum i szkoły podstawowej – na korytarzach panuje tłok, do toalety ustawione są długie kolejki, kilka grup uczniów próbuje ćwiczyć jednocześnie na sali gimnastycznej, nawet do szkoły nie jest łatwo dojechać, bo tłok jest także w autobusach... Niestety wielu tego typu problemom nie da się zaradzić, jeśli budynek szkolny nie zmienił swoich rozmiarów, a do klas pierwszych przyjęto dwukrotnie więcej uczniów niż w poprzednich latach szkolnych. Jednak dyrektorzy szkół powinni podjąć próbę takiej organizacji roku szkolnego, by w miarę istniejących możliwości zminimalizować negatywne skutki wprowadzonej reformy.
W książce „Podwójny rocznik. Regulacje prawne, wyzwania, rozwiązania problemowych kwestii” znajdziemy analizę problemów dotyczących takich tematów, jak: czas trwania zajęć lekcyjnych, brak miejsca na realizację wychowania fizycznego, różne podstawy programowe, odrębne procedury wewnątrzszkolne, różne zasady ukończenia szkoły i inne.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń