Lekcja dobrej historii - konkurs dla nauczycieli

Data publikacji: 4 czerwca 2014 r.
Poleć znajomemu

W jaki sposób efektywnie, a zarazem efektownie wykorzystać 45 minut lekcji historii? Jak połączyć przekazywanie uczniom wiedzy z dawaniem im możliwości samodzielnego myślenia? By zachęcić nauczycieli do podzielenia się swoimi sprawdzonymi metodami pracy, Instytut Badań Edukacyjnych ogłosił trzecią edycję konkursu „Lekcja dobrej historii”. Na zwycięzców czekają cenne nagrody, a z ich pomysłów będzie mógł skorzystać każdy nauczyciel. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 11 lipca 2014 r.

Krytyczne myślenie oraz ocena wiarygodności informacji i ich źródeł to umiejętności, które przydają się w codziennym życiu. Można ich uczyć na lekcjach historii, gdy ćwiczy się z uczniem analizę materiałów źródłowych i korzystanie z map oraz gdy zachęca się go do samodzielnego wyciągania wniosków. Warto wiedzieć, jak przygotować takie lekcję lekcje.

Wiele dobrych pomysłów zgromadzono w internetowej Bazie Dobrych Praktyk Instytutu Badań Edukacyjnych (www.bdp.ibe.edu.pl). Trafiają tam prace wyróżnione w konkursie „Lekcja dobrej historii”. IBE właśnie ogłosił trzecią edycję konkursu.

W konkursie mogą wziąć udział nauczyciele uczący w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Wystarczy, że do 11 lipca zgłoszą swoje sprawdzone pomysły na lekcje.

W tegorocznej edycji należy nadsyłać pomysłowe i nowatorskie praktyki, które wyrabiają umiejętność interpretacji różnych źródeł i skłaniają uczniów do spojrzenia na historię z różnych punktów widzenia. Jury konkursu będzie brać pod uwagę między innymi precyzję opisu lekcji, która w łatwy sposób pozwoli odtworzyć jej przebieg w innych szkołach gimnazjalnych. Ważna będzie również zgodność praktyk z podstawą programową i dobór materiałów źródłowych.

Szczegółowe informacje o konkursie, regulamin oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie http://eduentuzjasci.pl/konkursldh.

Konkurs organizowany jest przez Instytut Badań Edukacyjnych w ramach projektu pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, który współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło:

  • informacja prasowa Instytutu Badań Edukacyjnych

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel