W jaki sposób efektywnie, a zarazem efektownie wykorzystać 45 minut lekcji historii? Jak połączyć przekazywanie uczniom wiedzy z dawaniem im możliwości samodzielnego myślenia? By zachęcić nauczycieli do podzielenia się swoimi sprawdzonymi metodami pracy, Instytut Badań Edukacyjnych ogłosił trzecią edycję konkursu „Lekcja dobrej historii”. Na zwycięzców czekają cenne nagrody, a z ich pomysłów będzie mógł skorzystać każdy nauczyciel. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 11 lipca 2014 r.
Krytyczne myślenie oraz ocena wiarygodności informacji i ich źródeł to umiejętności, które przydają się w codziennym życiu. Można ich uczyć na lekcjach historii, gdy ćwiczy się z uczniem analizę materiałów źródłowych i korzystanie z map oraz gdy zachęca się go do samodzielnego wyciągania wniosków. Warto wiedzieć, jak przygotować takie lekcję lekcje.
Wiele dobrych pomysłów zgromadzono w internetowej Bazie Dobrych Praktyk Instytutu Badań Edukacyjnych (www.bdp.ibe.edu.pl). Trafiają tam prace wyróżnione w konkursie „Lekcja dobrej historii”. IBE właśnie ogłosił trzecią edycję konkursu.
W tegorocznej edycji należy nadsyłać pomysłowe i nowatorskie praktyki, które wyrabiają umiejętność interpretacji różnych źródeł i skłaniają uczniów do spojrzenia na historię z różnych punktów widzenia. Jury konkursu będzie brać pod uwagę między innymi precyzję opisu lekcji, która w łatwy sposób pozwoli odtworzyć jej przebieg w innych szkołach gimnazjalnych. Ważna będzie również zgodność praktyk z podstawą programową i dobór materiałów źródłowych.
Szczegółowe informacje o konkursie, regulamin oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie http://eduentuzjasci.pl/konkursldh.
Konkurs organizowany jest przez Instytut Badań Edukacyjnych w ramach projektu pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, który współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Źródło:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń