Elektroniczne deklaracje przystąpienia do egzaminu maturalnego

Data publikacji: 28 września 2021 r.
Poleć znajomemu
Elektroniczne deklaracje przystąpienia do egzaminu maturalnego

W obecnym roku szkolnym deklaracja przystąpienia do egzaminu maturalnego będzie mogła być złożona elektronicznie. Taką zmianę przewidziano w nowelizacji rozporządzenia covidowego.

Deklaracja składana w specjalnym systemie

Złożenie deklaracji będzie możliwe za pośrednictwem elektronicznego systemu wspomagającego przeprowadzanie egzaminu maturalnego, przy użyciu identyfikatora (loginu) i hasła dostępu lub profilu zaufanego.

Identyfikator (login) i hasło dostępu ma zapewniać dyrektor szkoły albo dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej, w zależności od tego, gdzie zdający jest zobowiązany złożyć deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego.

W przypadku złożenia deklaracji drogą elektroniczną pozostałe dokumenty takie jak:

  • orzeczenia,

  • opinie,

  • zaświadczenia,

  • wnioski,

  • oświadczenia

powinny być złożone:

  • do 7 lutego 2022 r. – dyrektorowi szkoły,

  • do 31 grudnia 2021 r. – dyrektorowi OKE.

Zautomatyzowany proces sporządzania wykazu zdających

Dzięki temu rozwiązaniu dyrektorzy mają mieć możliwość łatwiejszego sporządzenia wykazu zdających.

System będzie automatycznie generował wykaz osób, które zgłaszają się do egzaminu maturalnego w danej szkole składając e-deklarację.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 24 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2021 r poz. 1743).
Opracowanie: Michał Kowalski

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql