Jak poprawić błędy we wniosku o bon na laptop dla nauczycieli

Michał Kowalski
Data publikacji: 21 listopada 2023 r.
Poleć znajomemu
Jak poprawić błędy we wniosku o bon na laptop dla nauczycieli

Organy prowadzące muszą złożyć zbiorcze wnioski o bon na laptop dla nauczycieli z prowadzonych przez siebie szkół. Jak wskazuje Ministerstwo Cyfryzacji, istnieje możliwości skorygowania błędów w danych nauczycieli. Sprawdź, jak poprawić błędy we wniosku o bon na laptop dla nauczyciela.

Organ prowadzący składa zbiorczy wniosek o bon na laptop dla nauczycieli

Rolą organu prowadzącego jest przygotowanie zbiorczego wniosku o bon na laptop dla nauczycieli i złożenie go do Ministerstwa Cyfryzacji za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.

Jak skorygować błędy we wniosku o bon na laptop – instrukcja dla organu prowadzącego

Oczywistym jest, że wnioski o bon na laptop mogą zawierać różnego rodzaju błędy w danych nauczycieli. Na szczęście istnieje możliwość ich skorygowania, o czym informuje Ministerstwo Cyfryzacji. Resort przedstawił instrukcję poprawiania błędnych danych we wniosku o bon na laptop dla nauczycieli.

Rodzaj danych wymagających poprawy lub inne nieprawidłowości

Sposób poprawienia wniosku

adres e-mail nauczyciela

Organ kieruje pismo do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji:

  • poprzez ePUAP,
  • na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP,
  • z prawidłowymi danymi nauczyciela ujętymi w edytowalnej tabeli,
  • o tytule odpowiednio „Zgłoszenie – zmiana adresu e-mail”.

W takim przypadku nauczyciel otrzyma e-mail z kodem.

numer telefonu nauczyciela

Korekty dokonuje się tak jak powyżej, przy czym tytuł pisma brzmi „Zgłoszenie – zmiana numeru telefonu”. Nauczyciel nie otrzyma ponownie e-maila z kodem, ale realizacja transakcji z użyciem bonu stanie się możliwa.

numer PESEL nauczyciela

Korekty dokonuje się tak jak powyżej, przy czym tytuł pisma brzmi „Zgłoszenie – zmiana numeru PESEL”. W następstwie zmiany system krótkotrwale czasowo zablokuje wniosek organu prowadzącego, przez co tymczasowo nie będzie możliwe korzystanie z kodów przez wszystkich nauczycieli ujętych we wniosku organu dla danej szkoły.

imię i nazwisko nauczyciela

W przypadku literówki korekta nie jest konieczna. Jeżeli jednak mamy do czynienia z błędem o większej skali, wówczas korekty dokonujemy tak jak powyżej (tytuł pisma: „Zgłoszenie – zmiana imienia i nazwiska nauczyciela”). Podobnie jak w przypadku zmiany numeru PESEL nastąpi tymczasowe zablokowanie kodów wszystkich nauczycieli z danej szkoły.

nieuprawniony nauczyciel we wniosku

Organ prowadzący składa pismo tak jak powyżej z tytułem: „Zgłoszenie – usunięcie nieuprawnionego nauczyciela”. Pismo powinno zawierać dane nauczyciela, który ma być usunięty z wniosku. Także w tym przypadku dojdzie do tymczasowego zablokowania kodów.

brak uprawnionego nauczyciela we wniosku

Organ prowadzący składa wniosek uzupełniający za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Wniosek składany jest taki sam sposób jak pierwotnie (film instruktażowy), przy czym wystarczy wpisanie w tabeli brakujących nauczycieli.

konieczność ponownego wysłania e-maila z kodem

Organ prowadzący składa prośbę o ponowne wysłanie e-maila z kodem dla nauczyciela w taki sam sposób jak wnioski o korekty nieprawidłowych danych (tytuł pisma: „Zgłoszenie – ponowne wysłanie e-maila z kodem”). Kod zostanie wówczas ponownie wygenerowany i wysłany nauczycielowi.

Opracowanie: Michał Kowalski

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql