Dzieci ryzyka dysleksji są w każdym przedszkolu

Katarzyna Krysztofiak

Data publikacji: 8 czerwca 2010 r.
Poleć znajomemu
Dokument archiwalny
Pytanie: Janek w przedszkolu odznaczał się wyjątkową inteligencją. Nie lubił tylko szczególnie zabaw i zadań manualnych, i w odróżnieniu od innych dzieci, nie lubił budować z klocków. Jako 6-latek rozpoczął naukę w pierwszej klasie, bo wszystko wskazywało, że przy jego inteligencji poradzi sobie z nowymi wyzwaniami. Okazało się jednak, że czytanie i pisanie to dla niego trudności nie do pokonania. Problemy z czytaniem i wykonywaniem zadań ze zrozumieniem i stosunkowo słabsza niż u innych dzieci sprawność fizyczna spowodowały niechęć do szkoły i rówieśników. Nauczycielka Jasia zasugerowała badanie w poradni p-p, podejrzewając u niego opóźnienie rozwojowe. Niewykluczone, że Janek będzie musiał powtórzyć pierwszą klasę. Jego rodzice obwiniają się, że zbyt pochopnie podjęli decyzję o posłaniu go do szkoły? Czy w przedszkolu popełniono błędy w pracy z dzieckiem? Dlaczego niewłaściwie oceniono predyspozycje dziecka do pójścia do szkoły?

Pozostało jeszcze 86 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h )
E-szkolenia, webinaria na żywo i bazę ponad 700 narzędzi

Sprawdź, co oferuje Portal Oświatowy »
Uzyskaj dostęp do portalu »

Jeśli posiadasz już konto - zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

wiper-pixel