Ubóstwo jak piętno. Jak zapobiegać klasizmowi w szkole?

Kamila Raczyńska

Edukatorka seksualna, pedagożka
Data publikacji: 28 grudnia 2012 r.
Poleć znajomemu
Dokument archiwalny

Ubóstwo dotyka przede wszystkim dzieci i młodzież. Badania Głównego Urzędu Statycznego pokazują, że dzieci i młodzież do lat 19 mogą stanowić nawet ponad 40% populacji żyjącej w skrajnym ubóstwie. W każdej szkole jest co najmniej kilkoro ubogich uczniów. Nauczyciele i nauczycielki dysponują często szczątkową wiedzą dotyczącą zjawiska dyskryminacji ze względu na status społeczny. Nie mają narzędzi do diagnozowania i zapobiegania klasizmowi. Paradoksalnie sprawniejszymi niż nauczyciele/-ki obserwatorami statusu ekonomicznego uczniów i uczennic są ich rówieśnicy, którzy potrafią w sposób brutalny segregować swoich kolegów i koleżanki.

Pozostało jeszcze 96 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h )
E-szkolenia, webinaria na żywo i bazę ponad 700 narzędzi

Sprawdź, co oferuje Portal Oświatowy »
Uzyskaj dostęp do portalu »

Jeśli posiadasz już konto - zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu

PayU »
6.15 zł brutto
Punkty »
50 punktów

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel