Ubóstwo jak piętno. Jak zapobiegać klasizmowi w szkole?

Data publikacji: 28 grudnia 2012 r.
Poleć znajomemu
Dokument archiwalny

Ubóstwo dotyka przede wszystkim dzieci i młodzież. Badania Głównego Urzędu Statycznego pokazują, że dzieci i młodzież do lat 19 mogą stanowić nawet ponad 40% populacji żyjącej w skrajnym ubóstwie. W każdej szkole jest co najmniej kilkoro ubogich uczniów. Nauczyciele i nauczycielki dysponują często szczątkową wiedzą dotyczącą zjawiska dyskryminacji ze względu na status społeczny. Nie mają narzędzi do diagnozowania i zapobiegania klasizmowi. Paradoksalnie sprawniejszymi niż nauczyciele/-ki obserwatorami statusu ekonomicznego uczniów i uczennic są ich rówieśnicy, którzy potrafią w sposób brutalny segregować swoich kolegów i koleżanki.

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Największa baza narzędzi dla szkół
Baza 7000 porad prawnych dla dyrektorów szkół oraz kadrowych w oświacie
Konkretne odpowiedzi ekspertów w poradni i na czacie

Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie

Jeśli posiadasz już konto

Zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql