Przeniesienie ucznia z upośledzeniem umysłowym ze szkoły do zakładu opiekuńczo-leczniczego, a realizacja obowiązku szkolnego

Marzenna Czarnocka

Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla kadry zarządzającej placówek oświatowych
Data publikacji: 15 maja 2012 r.
Poleć znajomemu
Dokument archiwalny
Pytanie: Mam ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym , który w maju br. kończy 21 lat. Jest obecnie uczniem II kl. gimnazjum specjalnego. Rodzice ucznia czekali na miejsce dla niego w Zakładzie Opiekuńczo - Leczniczym i otrzymali je w ostatnich dniach. Natychmiast zabrali ucznia do ZOL, gdyż utraciłby to miejsce. Czy uczeń ukończył już obowiązek szkolny, czy musi kontynuować naukę do ukończenia gimnazjum (a może 21 lat )? Czy rodzice mogą zadecydować o przerwaniu nauki w sytuacji przejścia ucznia do ZOL składając oświadczenie woli w szkole?

Pozostało jeszcze 73 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu Oświatowego? Już teraz zamów pełny dostęp i zyskaj:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Najwieksza baza narzędzi dla szkół i przedszkoli
Indywidualne konsultacje z ekspertami
Baza 7 000 porad prawnych

Sprawdź, co oferuje Portal Oświatowy »
Uzyskaj dostęp do portalu »

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Jeśli masz już konto w Portalu Oświatowym »
Zaloguj się »

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel