Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych. Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią. Decyzja o wyborze placówki należy zaś do rodziców ucznia. Sprawdź, jak zorganizować dla takiego ucznia naukę w szkole ogólnodostępnej.
Środki naliczane dodatkowymi wagami np. na uczniów mających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz uczniów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych powinny być wykorzystane na pokrycie wydatków związanych ze specjalnymi potrzebami uczniów niepełnosprawnych i odrębnie rozliczone. Sprawdź, jak wywiązać się z tego obowiązku.
Szkoła powinna objąć kształceniem na odległość także uczniów niepełnosprawnych. Jakie rozwiązania względem nich zastosować? Czy można ograniczyć się jedynie do przesyłania materiałów edukacyjnych ich rodzicom?
Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone