Od 1 września br. kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy zorganizować według przepisów nowego rozporządzenia. Dyrektorzy szkół muszą zwrócić uwagę m.in. na możliwość zmniejszenia liczby uczniów w oddziałach integracyjnych. Od 1 stycznia 2016 r. będzie też obowiązek zatrudnienia nauczycieli wspomagających, do tego czasu dodatkowe zatrudnienie będzie możliwe za zgodą organu prowadzącego.
Poznaj szczegółowe wytyczne dotyczące kształcenia uczniów niepełnosprawnych od 1 września 2015 r. Z artykułu: · dowiesz się, jak dostosować nowe przepisy do wewnątrzszkolnych dokumentów, · poznasz procedurę postępowania zespołu nauczycieli oraz specjalistów pracujących z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, · poznasz zakres zmian dotyczących kształcenia uczniów niepełnosprawnych wraz z praktycznymi wskazówkami do zastosowania.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego od 1 września 2015 r. powinno być zorganizowane według przepisów nowego rozporządzenia. Nowe wymagania związane są także z dostosowaniem wewnątrzszkolnych dokumentów do nowych regulacji, w tym procedur.
Nowelizacja ustawy o systemie oświaty z 20 lutego 2015 r. wprowadza wiele przepisów, które dyrektor musi wdrożyć w roku szkolnym 2015/2016. Od 1 września 2015 r. zaczną obowiązywać m.in. przepisy nowego rozporządzenia w sprawie klasyfikowania i promowania uczniów, planowane jest wejście w życie nowych regulacji dotyczących nadzoru pedagogicznego oraz warunków organizacji kształcenia uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Sprawdź wszystkie zapowiadane zmiany.
Zmiany systemowe w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych i przygotowanie nowej koncepcji organizacji ich edukacji planuje Ministerstwo Edukacji Narodowej. Od lutego do kwietnia 2015 r. trwają konsultacje publiczne w tej sprawie. Każdy może przedstawić swoje zdanie. Są na to cztery sposoby. Sprawdź jakie.
Gdy w trakcie roku szkolnego uczeń gimnazjum otrzymuje orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze wskazaniem, że ma uczęszczać do klasy integracyjnej, a takiej nie ma w szkole ogólnodostępnej, do której uczęszcza, możliwe są 3 rozwiązania. Sprawdź jakie.
MEN planuje zwiększenie w programach rządowych wydatków na dofinansowanie do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym z uwagi na niepełnosprawność. Pozwoli to na dokonywanie przez szkołę zakupów tych materiałów o wartości wyższej niż dla uczniów bez takiego orzeczenia.
W Rządowym programie pomocy uczniom „Wyprawka szkolna” uwzględniono trzy możliwości otrzymania dofinansowania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym. MEN przypomina, że to do nauczyciela należy wybór pomocy dydaktycznych i podręczników, nie ma bowiem specjalnych, odrębnych podręczników dla tych uczniów.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.