Aktualizacja statutu szkoły kompetencją rady pedagogicznej

Data publikacji: 15 października 2024 r.
Poleć znajomemu
Aktualizacja statutu szkoły kompetencją rady pedagogicznej

Zmiany w statucie co do zasady uchwala rada szkoły. Niemniej jednak w szkołach najczęściej takie rady nie są tworzone, a wówczas ich kompetencje przejmują rady pedagogiczne. Przypomnijmy, że aktualizacja statutu szkoły może odbyć się na dwa sposoby.

Jak zaktualizować statut szkoły – 2 sposoby

Pierwszy z nich to podjęcie uchwały rady pedagogicznej w sprawie zmiany statutu. Polega on na wprowadzeniu zmian w dotychczasowym brzmieniu statutu. Jednocześnie w uchwale rady praktykuje się upoważnienie dyrektora szkoły do opracowania tekstu ujednoliconego statutu. Rozwiązanie takie sprawdza się zwłaszcza w przypadku, w którym zmian w statucie jest stosunkowo niewiele.

Z kolei w sytuacji, gdy planowane jest wprowadzenie większej liczby zmian lub statut był już w przeszłości wielokrotnie nowelizowany, lepszym rozwiązaniem jest uchylenie dotychczasowego statutu i wprowadzenie nowego. Sposób ten pozwoli na zachowanie czytelności dokumentu.

Zamierzasz zaktualizować statut szkoły, dostosowując go do przepisów obowiązujących w roku szkolnym 2024/2025? Skorzystaj z nowego szkolenia „Aktualizujemy statut szkoły krok po kroku” i zapewnij aktualność zgodność z prawem najważniejszego dokumentu szkolnego.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql