Nowelizacja rozporządzenia w sprawie zajęć Wychowania do życia w rodzinie ma na celu dostosowanie sposobu realizacji tych zajęć do nowego systemu szkolnego i nowej podstawy programowej. Od nowego roku szkolnego zajęcia te obejmą m.in. uczniów klas IV-VIII.
Wychowanie do życia w rodzinie będzie realizowane w:
Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w tym uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym nie przewiduje się organizacji takich zajęć, ponieważ uczniowie ci realizują odrębną podstawę programową kształcenia ogólnego, w której przewidziano treści związane z przygotowaniem do życia w rodzinie w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Zmiany obejmują:
1) zastąpienie określenia „działania wychowawcze i profilaktyczne szkoły” nowym określeniem „zadania wychowawczo-profilaktyczne szkoły” zgodnie z terminologią stosowaną w nowej podstawie programowej,
2) usunięcie określenia „szkolny plan nauczania”, gdyż nie występuje ono w ustawie Prawo oświatowe ani w nowym rozporządzeniu w sprawie ramowych planów nauczania,
3) usunięcie określenia „prawni opiekunowie”, ponieważ ilekroć w przepisach jest mowa o rodzicach, należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą.
Rozporządzenia wprowadza również regulację o charakterze przejściowym, która wskazuje, że w okresie wdrażania reformy systemu oświaty, w którym będą funkcjonować dotychczasowe gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne oraz klasy tych szkół prowadzone w szkołach innego typu, sposób nauczania Wychowania do życia w rodzinie w tych szkołach określają dotychczasowe przepisy.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń