Żądanie zwrotu odpisu dyplomu z akt osobowych pracownika szkoły

Małgorzata Krajewska
Data publikacji: 7 lutego 2012 r.
Poleć znajomemu
Dokument archiwalny
Pytanie: Czy w związku z ustaniem stosunku pracy pracownikowi (nauczycielowi) należy wydać odpis dyplomu ukończenia studiów wydany przez uczelnię, a w aktach pozostawić np. jego kserokopię? Pracownik domaga się wydania tego dokumentu.

Zgodnie z przepisami pracodawca ma prawo zażądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie między inny dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania oferowanej pracy. Dokumenty poświadczające kwalifikacje pracownik powinien dostarczyć w oryginałach. Dowiedz się, czy masz prawo zachować odpis dyplomu pracownika i co zrobić, gdy zażąda on jego zwrotu.

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Największa baza narzędzi dla szkół
Baza 7000 porad prawnych dla dyrektorów szkół oraz kadrowych w oświacie
Konkretne odpowiedzi ekspertów w poradni i na czacie

Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie

Jeśli posiadasz już konto

Zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql