Pytanie: Jestem dyrektorem przedszkola niepublicznego ogólnodostępnego. Czy mogę dzieciom z orzeczeniem ustalić terapię w ramach rewalidacji na 1,5 godziny tygodniowo? Wiem, że jednostka powinna wynosić 60 min i jedne zajęcia tyle trwają. Ale ponieważ jest to niepełnosprawność sprzężona i są dostępne większe środki finansowe, to chciałam dorzucić jeszcze jedne zajęcia, ale ze względów na możliwości terapeuty mogłyby trwać 30 minut. Czy mogę tak zrobić?
Pytanie: Czy zakup specjalistycznego sprzętu właściwego tylko dla 1 ucznia z niepełnosprawnością w przedszkolu jest obowiązkowy?
Pytanie: Czy obserwacja pedagogiczna dzieci 3-, 4-letnich w przedszkolu publicznym powinna być dokumentowana np. za pomocą arkusza? Jaka jest podstawa prawna? Czy dyrektor może wymagać takiego dokumentu od nauczyciela?
Pytanie: Czy logopeda prowadzący działalność gospodarczą, który rozlicza się z przedszkolem (niepublicznym) na podstawie faktury, może prowadzić terapię z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i taka faktura może być rozliczona z dotacji?
Pytanie: W przedszkolu nie ma czasowego zawieszenia działalności stacjonarnej. Jeden z rodziców obawia się zachorowania na covid-19 swojego dziecka, w związku z czym nie posyła go do przedszkola. Jest jednak gotowy przyprowadzać dziecko tylko na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i na zajęcia rewalidacyjne. Czy, i na jakiej podstawie, można to rozwiązanie sankcjonować?
Pytanie: Mamy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym dziecko 6-letnie z orzeczeniem o kształceniu specjalnym (niepełnosprawność sprzężona). Rodzice starają się o dowóz z gminy. Czy gmina ma obowiązek zapewnić w tym przypadku dowóz do placówki?
Pytanie: W rozporządzeniu w sprawie prowadzenia dokumentacji wskazuje się, że w przedszkolu są prowadzone dzienniki innych zajęć, w szczególności dokumentujące zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dzienniki tych zajęć mogą być prowadzone wg wzoru opracowanego w przedszkolu. Czy może to być skoroszyt, w którym znajdują się wszystkie wymagane dane i tabele opracowane przez specjalistów, w których wpisują swoje działania z dzieckiem?
Co z nazewnictwem dotyczącym autyzmu? Czy błędem jest obecnie używanie określenia "zespół Aspergera"? Czy poradnie psychologiczno-pedagogiczne muszą wydawać od 1 stycznia orzeczenia "po staremu" z uwagi na autyzm, w tym zespół Aspergera? Czy też według nowej klasyfikacji?
Pytanie: Czy z dotacji celowej dla dzieci autystycznych można zakupić monitor interaktywny wraz z oprogramowaniem przeznaczonym do pracy z takimi dziećmi? Przedszkole nie posiada żadnego narzędzia, na którym takie programy multimedialne mogłyby być uruchomione.
Pytanie: Czy dziecko z opinią o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju może realizować zajęcia WWR w dwóch placówkach równocześnie (w przedszkolu i w szkole specjalnej)? W tym konkretnym przypadku przedszkole ma inny organ prowadzący niż szkoła specjalna. Czy zajęcia te mogą być realizowane przez dziecko tylko w jednej placówce?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty