Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu wymaga nie tylko dużej wiedzy, lecz także śledzenia aktualnych zmian w przepisach prawnych. W ostatnich latach w tej kwestii bardzo dużo się zmienia, a w placówkach przybywa dzieci z orzeczeniami i opiniami. W tym miejscy znajdziesz informacje dla przedszkoli publicznych i niepublicznych, jak postępować w sytuacji, gdy do przedszkola dostarczone zostanie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak zorganizować rewalidację dla dziecka, a także wiele innych. Dodatkowo umieściliśmy tu również porady dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju.

Kto może prowadzić zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu

Zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu – organizacja i prowadzenie

Ile czasu powinny trwać zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu? Kto może prowadzić rewalidację dziecka z autyzmem lub zespołem Aspergera? Jak dokumentować takie zajęcia? Odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania o zajęcia dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Czy przedszkole niepubliczne może zrywać umowy z rodzicami dzieci z orzeczeniami

Pytanie: Czy placówka niepubliczna pobierająca dotację może zrywać umowy z rodzicami, którzy dostarczą do przedszkola orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Jako placówka nie mamy odpowiedniej infrastruktury, aby prowadzić zajęcia, np. z integracji sensorycznej.

Grupowe zajęcia rewalidacyjne – ile dzienników zajęć prowadzić

Pytanie: W przedszkolu specjalnym w jednej grupie realizowane są trzy różne rodzaje zajęć rewalidacyjnych. Zajęcia prowadzone są w formie grupowej. Czy można przebieg tych trzech rodzajów zajęć dokumentować w jednym dzienniku papierowym do zajęć rewalidacyjnych?

Ile trwają zajęcia logopedyczne w przedszkolu

Pytanie: Czy w przedszkolu zajęcia logopedyczne mogą trwać 30 min. tygodniowo i wówczas mam grupę składającą się z 2 osób a nie 4 osoby (do 4 osób). Czy należy zorganizować 45 min. zajęć w przedszkolu dla 4 osobowej grupy? Czas zajęć w przedszkolu to 30 min. dla dzieci 5-, 6-letnich.

Język angielski w przedszkolu dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności

Pytanie: Czy w przedszkolu specjalnym, do którego uczęszczają dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności (sprzężone, umiarkowane, znaczne), powinny być organizowane zajęcia języka angielskiego?

Legitymacja przedszkolna dla dzieci z orzeczeniem – w jakim wieku

Pytanie: Czy dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność ruchową, w tym afazję, oraz dla dziecka słabosłyszącego (lat 4) można wystawić legitymację przedszkolną? Oboje z dzieci nie podlegają jeszcze obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego też nie mają orzeczenia o niepełnosprawności.

Czy przedszkole niepubliczne musi udzielić pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku, które nie ma opinii ani orzeczenia

Czy przedszkole niepubliczne musi udzielić pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku, które nie ma opinii ani orzeczenia

Przedszkole jest zobowiązane do udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach dotyczących przedszkoli publicznych, tj. wszystkim dzieciom, u których została rozpoznana taka potrzeba. Dotyczy to dzieci, które posiadają, jak i nie posiadają opinii wydanych przez poradnię.

Dostarczenie opinii pod koniec roku szkolnego – jak zaplanować pracę z dzieckiem

Pytanie: Pod koniec kwietnia przedszkole otrzymało opinię w sprawie objęcia dziecka 7-letniego, kończącego edukację przedszkolną, pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Ze względu na utrudnienia percepcji wzrokowej i zaburzenia napięcia mięśniowego, w opinii wskazuje się konieczność prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych ukierunkowanych na rozwój ruchowy z uwzględnieniem potrzeb sensorycznych, jak i zajęć tyflopedagogicznych, a także szereg wskazań dla nauczycieli. Czy obowiązkiem dyrektora jest zatrudnić dla dziecka tyflopedagoga? Z terapii SI też nie ma kto prowadzić zajęć na terenie placówki?

Czy rodzic może obserwować swoje dziecko na zajęciach w przedszkolu

Pytanie: Dziecko w przedszkolu bardzo źle się zachowuje w stosunku do nauczyciela i innych dzieci. Przedszkole wyczerpało już wszelkie sposoby rozwiązania tego problemu. Wychowawca zaproponował, aby rodzic poobserwował swoje dziecko podczas pobytu w przedszkolu. Czy jest to możliwe? Czy potrzebne są zgody rodziców pozostałych dzieci uczęszczających do grupy?

Brak zatrudnionego psychologa a zajęcia z WWR – czy są możliwe

Pytanie: Czy przedszkole publiczne może prowadzić WWR w przypadku braku zatrudnionego psychologa? Przedszkole zatrudnia logopedę, pedagoga specjalnego oraz nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie WWR, oraz posiada wakat dla psychologa.

Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty