Przepisy o ocenianiu dostosowane do nowego ustroju szkolnego

Data publikacji: 18 kwietnia 2017 r.
Poleć znajomemu
Przepisy o ocenianiu dostosowane do nowego ustroju szkolnego

Od 1 września br. ma zacząć obowiązywać nowe rozporządzenie dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Nie zmienia ono dotychczasowych wytycznych, a jedynie dostosowuje przepisy do nowego ustroju szkolnego. Sprawdź szczegóły!

(Nie)zmienione regulacje

Celem wydania projektu rozporządzenia dotyczącego oceniania jest dostosowanie przepisów do nowego ustroju szkolnego, który zacznie obowiązywać od 1 września br. Projektowane rozporządzenie będzie regulowało zasady oceniania, klasyfikowania i promowania w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. W stosunku do obowiązującego rozporządzenia z 10 czerwca 2015 r. nie ma większych różnic, a jedynie dostosowano:

  • przepisy do nowego ustroju szkolnego,
  • rodzaje zajęć, z których dyrektor szkoły może zwolnić ucznia,
  • rodzaje zajęć, z których przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny czy poprawkowy.
W przypadku gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych do czasu zakończenia kształcenia zachowane zostało stosowanie przepisów MEN z 10 czerwca 2015 r.

Źródło:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (projekt z 3 kwietnia 2017 r.).
Opracowanie: Monika Fidler 

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel