Jednakowy standard realizacji zadań wychowawczo-opiekuńczych dla wszystkich dzieci i młodzieży i podniesienie jakości pracy placówek to podstawowe cele zmian w rozporządzeniu dotyczącym działania publicznych placówek oświatowych. Część zmian zacznie obowiązywać od przyszłego roku szkolnego, dla innych przewiduje się przepisy przejściowe.
Pracownicy naukowi Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II i Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadzą projekt „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”.
Ministerstwo Edukacji Narodowej na swojej stronie internetowej zamieściło informację na temat raportu i filmu o polskiej edukacji opracowanych przez OECD. O osiągnięciach polskiego systemu edukacji pisze też BBC.
Przedszkola mogą prowadzić innowacje pedagogiczne, czyli nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne mające na celu poprawę jakości pracy szkoły. Sprawdź, jak krok po kroku wprowadzić innowacje pedagogiczne w przedszkolu.
Dotychczas dyrektor szkoły był zobligowany do przekazania organowi prowadzącemu szkołę i kuratorowi oświaty uchwały rady pedagogicznej w sprawie wprowadzenia innowacji w szkole do 31 marca roku poprzedzającego rok szkolny, w którym planowano rozpoczęcie innowacji. Obecnie dyrektor może przekazać uchwałę w dowolnym terminie. Ułatwia to realizację programów innowacyjnych opracowywanych i wdrażanych w ramach projektów współfinansowanych ze środków unijnych wymagających od szkół dużej elastyczności. Rozpoczęcie realizacji innowacji będzie więc możliwe w terminie ustalonym w uchwale rady pedagogicznej.
Szkoły i placówki publiczne mogą prowadzić innowacje pedagogiczne, czyli nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne mające na celu poprawę jakości pracy szkoły. Sprawdź, jak krok po kroku wprowadzić innowacje pedagogiczne w szkole.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.