Przyjęło się uważać, iż uczeń zdolny to taki, który ma same piątki, a jeszcze lepiej szóstki i nie sprawia żadnych kłopotów wychowawczych. Wciąż panuje przekonanie, że uczeń zdolny sobie sam poradzi i nie trzeba poświęcać mu więcej uwagi. Rozporządzenie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wymaga od nauczycieli zmiany podejścia do ucznia ze specjalnymi uzdolnieniami.
W ankietach prowadzonych w szkołach uczniowie jako motywację do chodzenia do niej najczęściej wskazują zewnętrzny przymus i możliwość spotkania się z kolegami. Rzadziej mobilizuje ich chęć zdobycia dobrych ocen. Najrzadziej wskazują chęć zdobycia wiedzy. Aby zmienić te proporcje, trzeba zrozumieć mechanizmy, jakie budują motywację i nauczyć się ich stosowania.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.