Nowym zadaniem bibliotek pedagogicznych będzie m.in. organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek w wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej. Zmienione przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2016 r.
Korzystanie z nowoczesnych technologii to domena młodych. Czy jednak rzeczywiście biegle posługują się komputerem i dobrze selekcjonują oraz przetwarzają informacje? Sprawdzi to rozpoczęte przez IBE międzynarodowe badanie ICILS.
Dobra wiadomość dla entuzjastów „Cyfrowej szkoły", gorsza - dla wszystkich wątpiących w celowość tworzenia e-podręczników i realizacji programu. Wyniki sondażu on-line, który zorganizowało Ministerstwo Edukacji Narodowej w październiku i listopadzie 2012 r., potwierdzają potrzebę wprowadzania technologii informacyjno-komunikacyjnych do szkół. Sygnalizują ją wszystkie grupy ankietowanych. W ankiecie wypowiedziało się 10 229 osób, w tym 5716 nauczycieli, 1373 rodziców oraz 3140 uczniów i innych zainteresowanych.
Jak założyć szkolny blog, jak ożywić fotocast i prowadzić szkolne radio? Czy YouTube i Vimeo mogą stanowić wartościowe źródło informacji? Jak tworzyć multimedialne prezentacje? I czy to wszystko może być przydatne w edukacji? Odpowiedzi na te oraz inne pytania związane ze stosowaniem technologii informacyjno - komunikacyjnych w procesie kształcenia znajdą nauczyciele na szkoleniu organizowanym przez Narodowy Instytut Audiowizualny oraz IBM Polska.
Do pogłębienia wiedzy o dziedzictwie lokalnym zapraszają kolejne projekty Centrum Edukacji Obywatelskiej - konkurs Graj w dziedzictwo i Pocztówka z wakacji. Skierowane są do szerokiego grona odbiorców: uczniów, harcerzy, bywalców bibliotek i domów kultury, a także całych rodzin. Działania w ich ramach można kontynuować przez cały rok szkolny w programie Ślady przeszłości prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Większość nauczycieli dyrektorów szkół jeszcze sceptycznie odnosi się do wykorzystania najnowszych technologii w procesie kształcenia. Jednak już niebawem nieodzowne będzie korzystanie z platform edukacyjnych w procesie edukacyjnym, kontaktach z rodzicami oraz w zarządzaniu szkołą.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.