Przepisy prawa zobowiązują do zapewnienia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi warunków edukacji wyrównujących ich szanse edukacyjne oraz gwarantujących uczniom pełne włączenie w życie szkoły. Oznacza to, że każda szkoła i placówka powinna być odpowiednio przygotowana do udzielenia wsparcia swoim uczniom. Sprawdź, jaka jest podstawa prawna organizacji wsparcia. W e-booku znajdziesz również wskazówki dla dyrektora dotyczące jego obowiązków i odpowiedzialności. Dyrektor odpowiada również za efektywną współpracę z instytucjami i osobami wspomagającymi pracę szkoły. Podpowiadamy, jak w tym zakresie ułożyć współpracę. Dodatkowo załączamy pytania i odpowiedzi na najczęściej pojawiające się problemy.
Po powrocie z edukacji zdalnej uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych będą mogli uczestniczyć w dobrowolnych zajęciach wspomagających. MEN przedstawiło trzeci z czterech programów dotyczący wsparcia uczniów w czasie i po pandemii.
Coraz więcej uczniów ma zdiagnozowane zaburzenia ze spektrum autyzmu. Potrzebują oni ze strony nauczycieli i pedagogów wsparcia w nauce rozumienia emocji, nawiązywania i utrzymywania relacji społecznych, komunikacji i innych kompetencji. Teraz prowadzenie takich zajęć ułatwia program multimedialny SPEKTRUM AUTYZMU PRO opracowany przez specjalistów praktyków.
Dzisiejszy czas nie jest łatwy zarówno dla nas, jak i dla wielu naszych Klientów. Wszyscy zastanawiamy się czy i jak możemy pomóc. Szczególne wsparcie potrzebne jest teraz służbie zdrowia, która jest na pierwszej linii walki z pandemią.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.