MEN: III program wsparcia uczniów po pandemii – dodatkowe zajęcia wspomagające

Data publikacji: 18 marca 2021 r.
Poleć znajomemu
MEN: III program wsparcia uczniów po pandemii – dodatkowe zajęcia wspomagające

Po powrocie z edukacji zdalnej uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych będą mogli uczestniczyć w dobrowolnych zajęciach wspomagających. MEN przedstawiło trzeci z czterech programów dotyczący wsparcia uczniów w czasie i po pandemii.

Zwiększona rezerwa części subwencji ogólnej – na wynagrodzenia nauczycieli

Problemy w nauce związane ze zdalnym nauczaniem resort edukacji chce rozwiązać poprzez wprowadzenie zajęć wspomagających dla uczniów. Rozwiązanie to pozwoli uzupełnić braki w opanowaniu przez uczniów wymagań ujętych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. 

W związku z tym Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, dzięki któremu zostanie zwiększona rezerwa części oświatowej subwencji ogólnej, z której JST będą mogły sfinansować wynagrodzenia dla nauczycieli za prowadzenie dodatkowych zajęć wspomagających dla uczniów po powrocie do szkół.

Zasady organizacji zajęć zostaną określone w rozporządzeniu MEiN. 

Dla kogo zajęcia wspomagające

Jak wspomniano wcześniej, zajęcia wspomagające będą przeznaczone dla uczniów:

  • klas IV-VIII szkół podstawowych,
  • szkół ponadpodstawowych.

W zajęciach będą mogli uczestniczyć chętni uczniowie, kiedy wrócą na zajęcia stacjonarne. Zajęcia będą odbywały się wyłącznie w szkole.

Dyrektor wraz z nauczycielami ustali, z jakich przedmiotów mają być organizowane zajęcia. Będą one odbywały się w publicznych i niepublicznych szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych, w tym szkołach specjalnych oraz artystycznych realizujących kształcenie ogólne.

Jak zorganizować zajęcia

Zajęcia będą organizowane: 

  • wyłącznie z obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego ujętych w ramowych planach nauczania dla danego typu szkoły; 
  • dla grupy liczącej nie mniej niż 10 uczniów (w przypadku małych szkół podstawowych nie mniej niż 5 uczniów). 

Wymiar tych zajęć nie przekroczy (przeliczeniowo) 10 godzin dla każdego oddziału.

Źródło:
Opracowanie: Monika Fidler

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql