W pierwszym etapie stosowania nowej ustawy Pzp najbardziej racjonalnym rozwiązaniem dla szkół jest stosowanie trybu najbardziej zbliżonego do dotychczas obowiązującego, tj. trybu podstawowego bez negocjacji. Wydaje się bowiem, że sporządzenie nowej dokumentacji postępowania może odbyć się na bazie do tej pory użytkowanej na potrzeby przeprowadzenia przetargów.
Plan postępowań należy przygotować na dotychczasowych zasadach, z tym zastrzeżeniem, że należy mieć na uwadze zmianę dopuszczalnych nową ustawą Pzp trybów krajowych. Dodatkowo, plan należy opublikować nie tylko na stronie internetowej zamawiającego, a również w Biuletynie Zamówień Publicznych (dalej BZP). Plan powinien być aktualizowany, a w ramach tej czynności zamawiający powinien informować zarówno o wszelkich zmianach w ilości planowanych postępowań, jak i o zmianach informacji o zaplanowanych już postępowaniach.
Sprawdź, jak po zmianie przepisów o zamówienia publicznych (od 1 stycznia 2021 r.) opisywać faktury za zapłatę za zamówienia o wartościach do 130.000 zł.
Decyzja o tym, jakie progi kwotowe zobowiązujące do stosowania bardziej rygorystycznych procedur udzielania zamówień poniżej 130.000 zł, zostaną wprowadzone do regulaminu zamówień, należy do dyrektora szkoły. Sprawdzamy, jakie kwoty warto przyjąć i kto je ustala!
Wielu dyrektorów szkół w nowym roku będzie musiało sprostać zadaniu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z nowymi regulacjami. W tym zakresie wiele się zmieniło, warto więc poznać najważniejsze kryteria i nowości związane z nową ustawą o zamówieniach publicznych. Przedstawiamy 11 wskazówek dla dyrektora szkoły!
Już niebawem dyrektorzy będą musieli podjąć pierwsze czynności wynikające z obowiązków nałożonych ustawą o pracowniczych planach kapitałowych. Czy będzie się to wiązało z koniecznością stosowania nowej procedury zamówienia publicznego? Odpowiedź poniżej
Plan postępowań o udzielenie zamówień powinien zawierać informacje o postępowaniach, które zamawiający zamierza wszcząć w danym roku finansowym, do którego odnosi się dokument, niezależnie od tego, czy w tym samym roku planowane jest podpisanie umowy, czy wydatkowanie środków. Ważna jest zatem data planowanego wszczęcia postępowania, nie zaś data podpisania umowy.
Jeżeli zamawiający dopuścił składanie ofert w postaci elektronicznej, oferta taka powinna być „zaszyfrowana”, a jej złożenie za pomocą skrzynki elektronicznej nie jest dopuszczalne. Takie przekazanie oferty nie spełnia bowiem wymogów zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych.
W drugiej części artykułu wyjaśniamy, jak wykonać jedne z najtrudniejszych czynności w ramach zamówienia publicznego. Chodzi mianowicie o szacowanie wartości zamówień i profil rzetelnego wykonawcy. Dowiedz się, jak wykonać te czynności i nie popełnić błędu.
Prawidłowe udzielenie zamówienia publicznego wymaga znajomości wielu przepisów, nierzadko dość skomplikowanych. Wątpliwości wzbudza m.in. to, jaki tryb postępowania należy stosować. Sprawdź, jak zorganizować zamówienie publiczne w szkole.
Odpowiedzialność za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania w sprawie zamówień publicznych odpowiedzialność kierownik zamawiającego - czyli dyrektor szkoły. Błąd w tym zakresie może narazić go na odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Dowiedz się, jak postępować, by nie doszło do takiego naruszenia.
Szkoły, przedszkola i placówki samorządowe mogą udzielać zamówień publicznych. Procedura udzielania tych zamówień jest skomplikowana i budzi wiele wątpliwości. Skorzystaj z nowej publikacji w Fabryce WIP - „Zamówienia publiczne placówek oświatowych”.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.