Do 30 czerwca dyrektor musi zgłosić ABI do rejestru

Monika Fidler
Data publikacji: 2 czerwca 2015 r.
Poleć znajomemu
Dokument archiwalny

Powołanie w szkole administratora bezpieczeństwa informacji (ABI) wiąże się z jego zgłoszeniem przez dyrektora szkoły do ogólnokrajowego rejestru prowadzonego przez GIODO w terminie do końca czerwca br. Od 1 stycznia br. dyrektor jako administrator danych może powołać ABI lub samemu przejąć jego obowiązki.

Niepowołanie ABI wiąże się z wykonywaniem jego obowiązków przez dyrektora szkoły

W przypadku niepowołania ABI zadania te wykonuje dyrektor szkoły, czyli:

  • sprawdza zgodność przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych,
  • nadzoruje opracowanie i aktualizowanie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz przestrzegania zasad w niej określonych,
  • zapewnia zapoznanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych
    (art. 36a ust. 2 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych).

Niezgłoszenie administratora będzie skutkować zakończeniem pełnienia dotychczasowej funkcji

Dyrektor szkoły ma obowiązek zgłosić Administratora Bezpieczeństwa Informacji do rejestru GIODO - do 30 czerwca 2015 r. Dotyczy to administratorów, którzy już pełnią swoją funkcję w szkole lub dopiero co powołanych. Zgłoszenie jest konieczne, gdyż w przypadku nie podania informacji, dotychczasowy ABI może przestać pełnić funkcję z mocy prawa.

Wzór zgłoszenia Administratora Bezpieczeństwa Informacji do GIODO znajdziesz tutaj>>

Sprawdź, kiedy warto powołać ABI w szkole oraz komu można powierzyć tę funkcję - szczegóły w artykule: Ochrona danych osobowych w szkole - zmiany od 1 stycznia 2015 r.

Opracowanie: Monika Fidler

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql