Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Dla organów prowadzących

Wdrażanie reformy oświaty to również nowe zadania dla organów prowadzących. Przekształcanie i likwidacja placówek oświatowych w wyniku reformy oświaty musi się odbyć zgodnie z przepisami i w określonych terminach. Poznaj najważniejsze zadania i obowiązki organów prowadzących związanych z wdrażaniem reformy. Dowiedz się, jakie są terminy na podjęcie uchwał, jak współpracować z dyrektorami placówek oraz jakie są obowiązki dla osób prowadzących szkoły niepubliczne. Przeprowadź reformę oświaty zgodnie z przepisami!

Uchwały organu stanowiącego w związku ze zmianami wynikającymi z ustawy o finansowaniu oświaty

Pytanie: Jakie uchwały musi przyjąć organ stanowiący JST przed 1 września 2018 r. ze względu na zmiany wprowadzone do Karty Nauczyciela przez ustawę o finansowaniu zadań oświatowych?

Fotolia_61323167_Subscription_Monthly_XXL

Reformy ciąg dalszy, czyli co jeszcze zmieni się w polskich szkołach

Minister edukacji narodowej podczas XVII Kongresu Gmin Wiejskich w Rawie Mazowieckiej podsumowała stan wdrażania reformy edukacji oraz finansowania zadań oświatowych. Jednocześnie zapowiedziała kolejne zmiany. Sprawdzamy, nad czym jeszcze pracuje resort i co zostanie wdrożone w najbliższych latach.

Wykaz szkolnych podręczników można teraz podać w dowolnym terminie

Warunki przyznania dotacji na podręczniki w nowym rozporządzeniu

Wzory i terminy składania wniosków o udzielenie dotacji na podręczniki zawiera nowe rozporządzenie z 16 marca 2017 r. Wzory formularzy uwzględniają również sytuację, gdy w wyniku przekształcenia albo włączenia gimnazjum do innego typu szkoły, klasy dotychczasowego gimnazjum funkcjonują w innych typach szkół.

Karta Nauczyciela nie zrówna pensum dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i poradniach

Dwa równoległe rozporządzenia w sprawie wskaźników zwiększających dotację na materiały dla uczniów niepełnosprawnych

16 marca Minister Edukacji Narodowej podpisała nowe rozporządzenie dotyczące wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych. Jednocześnie podpisano rozporządzenie nowelizujące dotychczasowe przepisy.

Biblioteka szkolna

Biblioteki szkolne zostają

Reforma oświaty nie doprowadzi do likwidacji bibliotek szkolnych. MEN deklaruje, że nie są prowadzone prace legislacyjne nad wyeliminowaniem bibliotek z ustroju szkolnego.

bb98c429c1a5c3ae2f6bff505e68f96b8e3c2739-medium

6 pytań o przekształcanie szkół

Przekształcanie szkół i zespołów placówek to w ostatnim czasie najczęściej pojawiający się temat wśród Czytelników Portalu Oświatowego. Zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi naszych ekspertów, które pomogą zrozumieć najnowsze przepisy. Sprawdź, w jaki sposób mogą być przekształcane szkoły!

091ba1ab65d450ab1cc586524150016af37a0d68-medium

MEN: Są wzory uchwał ws. sieci szkół

W liście do samorządowców minister edukacji narodowej przedstawiła informacje dotyczące wdrażania reformy oświatowej. MEM opublikowało również wzór uchwały, jaką mają przyjąć samorządy w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju. 

Plan urlopów pomaga dyscyplinować podwładnych, ale wiąże też firmę

Archiwalny Harmonogramy dostosowania sieci szkół – w gminie i powiecie

Dostosowanie sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego stanowi ogół działań, które muszą podjąć gminy i powiaty w sferze prowadzonych przez siebie placówek. Uchwały muszą być podjęte najpóźniej do 31 marca 2017 r. Przedstawiamy 2 harmonogramy dostosowania sieci szkół!

b7d546f6b55e6e471e6de5457b544322d9538ff8-medium

Archiwalny Ustalanie planu sieci i podejmowanie uchwał, czyli przekształcanie szkół w obliczu reformy oświaty

Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe nie wskazują terminu przekazania pierwszych uchwał ws. sieci szkół kuratorowi, ale analiza przepisów nie daje innej możliwości ich podjęcia niż na początku lutego. Oznacza to, że samorządy dostały niecały miesiąc na opracowanie całej reformy, która określać ma plan postępowania ze szkołami w okresie przejściowym. Podpowiadamy, jakie uchwały należy podjąć oraz kto musi je zaopiniować.

Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty