Pytanie: Jesteśmy niepublicznym przedszkolem. Przyjęliśmy dziecko, które posiada opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu. Jakie działania powinien podjąć w tym kierunku dyrektor placówki i wychowawca?
Pytanie: Do przedszkola niepublicznego uczęszcza dziecko, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (zespół Aspergera) i opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Powołany przez dyrektora zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizuje udzielanie pomocy dziecku, opracowuje IPET, itp. Czy zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, z uwagi na ten sam skład, może działać w ramach zespołu PPP?
Pytanie: W trakcie pobytu w przedszkolu u dziecka zdiagnozowano autyzm. Otrzymało orzeczenie o autyzmie, wśród zaleceń znajduje się podpunkt: w przypadku realizacji kształcenia w oddziale ogólnodostępnym koniecznie należy w oddziale zatrudnić nauczyciela posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia dziecka niepełnosprawnego. Czy jest możliwość, aby nauczyciel o wymaganych uprawnieniach, prowadził zajęcia z dzieckiem przez krótszy czas w ciągu dnia? W placówce jest taki nauczyciel, ale zajmuje się również innymi dziećmi.
Pytanie: Jestem dyrektorem w placówce dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Chciałabym w życie naszego ośrodka włączyć wczesne wspomaganie rozwoju. Czy jako placówka niepubliczna (a mająca zapis w statucie, że istnieje możliwość WWR), mogę włączyć WWR w pracę naszego ośrodka? Jeżeli tak, to w jaki sposób od strony czysto prawnej ma to wyglądać?
Pytanie: W jaki sposób należy potwierdzić zgodność z oryginałem kopii dokumentu (np. orzeczenia) wydanego przez poradnię? Gdzie należy umieścić pieczątki?
Pytanie: W przedszkolu z oddziałami integracyjnymi zatrudniony jest w każdym oddziale nauczyciel wspomagający. Nauczyciel ten pracuje w godzinach realizacji podstawy programowej, tj. od 9.00 do 14.00. Czy jest jakaś podstawa prawna, która określa czas pobytu dziecka z orzeczeniem w przedszkolu i czy dyrektor może odmówić rodzicom pobytu dziecka poza godzinami, w których pracuje nauczyciel wspomagający?
Pytanie: W przedszkolu jest kilkoro dzieci, które powinny zostać objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju (mają opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka). Czy dyrektor powinien powołać kilka zespołów wczesnego wspomagania rozwoju (osobne Zarządzenie dla każdego zespołu wraz z podaniem imienia i nazwiska dziecka), czy też wydaje jedno zarządzenie powołujące jeden zespół?
Pytanie: Czy dziecko 6 lat z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim uczęszczające na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze może otrzymać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?
Pytanie: Ile godzin zajęć przedszkolnych z grupą 6-latków powinien mieć uczeń autystyczny z orzeczeniem? Czy zajęcia przedszkolne (oprócz j. angielskiego, religii, rewalidacji, zajęć logopedycznych) dla tego dziecka powinny odbywać się w wymiarze 4 czy 5 godzin dziennie?
Pytanie: Do przedszkola uczęszcza dziecko posiadające zarówno orzeczenie o kształceniu specjalnym, jak i opinię dotyczącą konieczności wczesnego wspomagania. Nasza placówka ma możliwości do udzielania obu form pomocy. Czy w takim razie piszemy i program wczesnego wspomagania i IPET? Czy w dziennikach należy dokumentować działania dotyczące wczesnego wspomagania?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty