Pytanie: Czy przeprowadzanie w szkole diagnozy przedmiotowej jest obligatoryjne?
Pytanie: Czy dziecko realizujące wychowanie przedszkolne w innej placówce może uczestniczyć w zajęciach wczesnego wspomagania w innej szkole?
Pytanie: Dziecko z orzeczeniem uczęszczające do przedszkola niepublicznego odchodzi do innej placówki. Jak należy postąpić z orzeczeniem o kształceniu specjalnym i opinią o wczesnym wspomaganiu. Czy w placówce pozostaje oryginał?
Pytanie: Czy dziecko 5-letnie może być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym?
Pytanie: Czy w przedszkolu niepublicznym w grupie dzieci 6-latków obowiązkowo prowadzi się zajęcia logopedyczne?
Pytanie: Czy przedszkole ma obowiązek zapewnienia dziecku wszystkich zajęć i form terapii zaleconych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy zespół opracowujący IPET może zadecydować, że część tych zajęć nie będzie realizowana w ogóle lub będzie realizowana np. w kolejnym roku edukacji?
Z przeprowadzonego niedawno raportu NIK dotyczącego wczesnego wspomagania rozwoju wynika, że dzieci z problemami mają trudny dostęp do terapii, nie są realizowane wszystkie zalecenia z opinii czy też nie przeprowadza się zajęć w określonym czasie. Przedstawiamy wyniki raportu.
Pytanie: Czy 6-latka z orzeczeniem ze względu na słabosłyszenie oraz opinią o potrzebie wczesnego wspomagania będzie można odroczyć od obowiązku szkolnego?
Pytanie: Jaki powinien być wymiar czasu zajęć logopedycznych w oddziale przedszkolnym?
Pytanie: Czy jest możliwość zwiększenia liczby dzieci w oddziale w przedszkolu specjalnym - niepublicznym? Obecnie jest to grupa 5-osobowa i uczęszczają do niej dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Czy do tej grupy można dołączyć jeszcze jedno dziecko i na jaki przepis prawny w tej sytuacji się powołać?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty