Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu wymaga nie tylko dużej wiedzy, lecz także śledzenia aktualnych zmian w przepisach prawnych. W ostatnich latach w tej kwestii bardzo dużo się zmienia, a w placówkach przybywa dzieci z orzeczeniami i opiniami. W tym miejscy znajdziesz informacje dla przedszkoli publicznych i niepublicznych, jak postępować w sytuacji, gdy do przedszkola dostarczone zostanie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak zorganizować rewalidację dla dziecka, a także wiele innych. Dodatkowo umieściliśmy tu również porady dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju.

Diagnoza przedmiotowa – czy jest obowiązkowa

Pytanie: Czy przeprowadzanie w szkole diagnozy przedmiotowej jest obligatoryjne?

WWR dziecka przedszkolnego w innej szkole

Pytanie: Czy dziecko realizujące wychowanie przedszkolne w innej placówce może uczestniczyć w zajęciach wczesnego wspomagania w innej szkole?

Zmiana przedszkola – czy trzeba przekazać orzeczenie lub opinię

Pytanie: Dziecko z orzeczeniem uczęszczające do przedszkola niepublicznego odchodzi do innej placówki. Jak należy postąpić z orzeczeniem o kształceniu specjalnym i opinią o wczesnym wspomaganiu. Czy w placówce pozostaje oryginał?

Wczesne wspomaganie rozwoju z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym

Pytanie: Czy dziecko 5-letnie może być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym?

Logopedia w przedszkolu niepublicznym – czy obowiązkowa

Pytanie: Czy w przedszkolu niepublicznym w grupie dzieci 6-latków obowiązkowo prowadzi się zajęcia logopedyczne?

Zespół opracowujący IPET nie decyduje o zakresie realizacji orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego

Pytanie: Czy przedszkole ma obowiązek zapewnienia dziecku wszystkich zajęć i form terapii zaleconych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy zespół opracowujący IPET może zadecydować, że część tych zajęć nie będzie realizowana w ogóle lub będzie realizowana np. w kolejnym roku edukacji?

wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

NIK o braku odpowiedniego wsparcia dzieci z dysfunkcjami

Z przeprowadzonego niedawno raportu NIK dotyczącego wczesnego wspomagania rozwoju wynika, że dzieci z problemami mają trudny dostęp do terapii, nie są realizowane wszystkie zalecenia z opinii czy też nie przeprowadza się zajęć w określonym czasie. Przedstawiamy wyniki raportu.

Jakiemu dziecku można odroczyć obowiązek szkolny

Pytanie: Czy 6-latka z orzeczeniem ze względu na słabosłyszenie oraz opinią o potrzebie wczesnego wspomagania będzie można odroczyć od obowiązku szkolnego?

Zajęcia logopedyczne w oddziale przedszkolnym – jak ustalić ich wymiar

Pytanie: Jaki powinien być wymiar czasu zajęć logopedycznych w oddziale przedszkolnym?

Zwiększenie liczby dzieci w oddziale w przedszkolu specjalnym – czy możliwe

Pytanie: Czy jest możliwość zwiększenia liczby dzieci w oddziale w przedszkolu specjalnym - niepublicznym? Obecnie jest to grupa 5-osobowa i uczęszczają do niej dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Czy do tej grupy można dołączyć jeszcze jedno dziecko i na jaki przepis prawny w tej sytuacji się powołać?

Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty