Pytanie: Ile wynosi tygodniowa liczba godzin rewalidacji w oddziale przedszkolnym w publicznej szkole podstawowej? Kto ustala te godziny?
Pytanie: Dziecko 6-letnie posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej – uczęszcza do przedszkola ogólnodostępnego. W orzeczeniu poradnia psychologiczno-pedagogiczna wskazuje potrzebę nauczyciela wspomagającego. Jakie działania należą do obowiązków przedszkola?
Pytanie: Jakie są procedury (i wymagane dokumenty) przyznania kształcenia specjalnego dla obcokrajowca w wieku przedszkolnym z zespołem Downa (matka ma przyznany stały pobyt.)?
Pytanie: Dziecko ma 2 lata i 3 miesiące, ale jeszcze nie uczęszcza do przedszkola. Rodzic dziecka złożył w poradni wniosek o przyznanie kształcenia specjalnego. Czy jest wymagane, aby dziecko osiągnęło wiek 3 lat (lub w wyjątkowych sytuacjach 2,5 roku), czy takie orzeczenie można mu wydać przed osiągnięciem tego wieku?
Pytanie: W przedszkolu jest dziecko posiadające orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na autyzm. Ponieważ dziecko często choruje, rodzice chcą, aby terapia dodatkowo odbywała się w domu? Czy jest to zgodne z przepisami?
Pytanie: Czy udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu niepublicznym musi być bezpłatne? Organizujemy pomoc dla dziecka z orzeczeniem (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz inne zajęcia i terapie specjalistyczne wskazane w IPET są bezpłatne), natomiast pozostałe dzieci mogą odpłatnie korzystać m.in. z terapii logopedycznej czy gimnastyki korekcyjnej. Czy bezpłatne zajęcia obejmą też dziecko z opinią o wczesnym wspomaganiu?
Pytanie: Jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm) w przedszkolu?
Pytanie: Dziecko uczęszcza do integracyjnego oddziału przedszkolnego. Rodzic przedstawił orzeczenie o nauczaniu indywidualnym z poradni psychologiczno-pedagogicznej (ze względu na stan zdrowia nauczanie indywidualne będzie odbywać się w domu). Ile powinno się przeznaczyć godzin dziecku w ramach nauczania indywidualnego?
Prowadzenie zajęć specjalistycznych, w tym logopedycznych, w przedszkolu wymaga przygotowania przez specjalistę programu terapii dopasowanego do potrzeb konkretnego dziecka i stwierdzonego zaburzenia.
Pytanie: Jak zorganizować prowadzenie zajęć specjalistycznych w przedszkolu, wynikających z orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy zajęcia te mogą odbywać się w czasie 5 bezpłatnych godzin?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty