Sprawdzamy efekty IPET-ów i PDW-ów

Jagna Niepokólczycka-Gac

Pedagog, socjoterapeutka
Data publikacji: 4 czerwca 2012 r.
Poleć znajomemu

Rodzaj dysfunkcji określa charakter pomocy udzielanej uczniowi w ramach planu działań wspierających (PDW) lub indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Prowadzone działania, zgodnie z rozporządzeniem, powinny być co najmniej raz w roku ewaluowane. Wynika to zarówno z prawa, jak i konieczności stworzenia arkusza organizacyjnego szkoły. O ile ocena efektów pracy ucznia przewiduje kontynuację działań wspierających, należy przewidzieć to umieszczając w planie pracy szkoły niezbędne godziny. Tyle na temat działań ewaluacyjnych mówi prawo. Jak jednak podsumować prowadzone działania? Czemu one służą? Czy jedynie dodatkowej biurokratyzacji, zwiększeniu zakresu pracy i tak obłożonego papierkami nauczyciela?

Pozostało jeszcze 96 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu Oświatowego? Już teraz zamów pełny dostęp i zyskaj:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Najwieksza baza narzędzi dla szkół i przedszkoli
Indywidualne konsultacje z ekspertami
Baza 7 000 porad prawnych

Sprawdź, co oferuje Portal Oświatowy »
Uzyskaj dostęp do portalu »

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Jeśli masz już konto w Portalu Oświatowym »
Zaloguj się »

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel