Odmowa udziału rodziców w spotkaniu zespołu, który opracowuje IPET, jest niezgodna z przepisami. Dyrektor ma obowiązek zawiadomić pisemnie rodziców ucznia o terminie każdego spotkania zespołu i możliwości uczestniczenia w nim.
Nowa definicja domu wczasów dziecięcych, określenie czasu przebywania w tej placówce, kwestia indywidualnego programu zajęć – te zagadnienia zostały ujęte w nowelizacji rozporządzenia regulującego zasady funkcjonowanie placówek publicznych. Sprawdzamy, jakie konkretnie zmiany wprowadzono w zasadach funkcjonowania domów wczasów dziecięcych.
Spotkanie zespołu nauczycieli i specjalistów ma na celu m.in.: omówienie wyników wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i modyfikację IPET, a także ocenę efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi. Przedstawiamy przykładowy wzór karty ustaleń zespołu do samodzielnej modyfikacji.
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych. Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią. Decyzja o wyborze placówki należy zaś do rodziców ucznia. Sprawdź, jak zorganizować dla takiego ucznia naukę w szkole ogólnodostępnej.
Uczniowi objętemu kształceniem specjalnym dostosowuje się program wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.