Decyzję o przedłużeniu danemu uczniowi etapu edukacyjnego podejmuje szkoła. W tym przypadku nie jest potrzebna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jednak zanim taka decyzja zostanie podjęta, należy dokładnie przeanalizować sytuację ucznia, a także wziąć pod uwagę zmiany organizacyjne, które po takiej decyzji mogą nastąpić.
Możliwe jest przedłużenie okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu na każdym etapie edukacyjnym. Zasady przedłużania etapu nauki różnią się jednak w zależności od tego, gdy decyzja o przedłużeniu okresu nauki dotyczy w ostatniej klasie danego poziomu edukacyjnego.
Od 29 października do 30 listopada 2012 r. dyrektor szkoły podstawowej może zgłosić swoją placówkę do udziału w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów OBUT. Badanie jest dobrowolne i bezpłatne.
W ustawie z 7 września 1991 r. (zwanej dalej UoSO)jest zapisana ogólna zasada, zgodnie z którą oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się według skali określonej w statucie szkoły. Czy przepisy te dotyczą edukacji wczesnoszkolnej?
Do końca lutego dyrektor podejmuje decyzje w sprawie wydłużenia etapu edukacyjnego uczniom. Przedłużenie okresu nauki dotyczy uczniów niepełnosprawnych oraz w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich. Sprawę każdego ucznia trzeba rozpatrzeć indywidualnie, dokładnie przeanalizować jego sytuację i osiągnięcia edukacyjne. Jakie obowiązki spoczywają na dyrektorze, radzie pedagogicznej i jak krok po kroku wydłużyć naukę uczniowi oraz jak klasyfikować, promować i realizować plan nauczania z takim uczniem - w tym tekście.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.