Pytanie: Czy po uzyskaniu niskich wyników przez uczniów na egzaminie ósmoklasisty, szkoła ma obowiązek napisania programu naprawczego? Czy stworzenie tego dokumentu zleca dopiero organ nadzorujący placówkę?
Pytanie: Czy koła zainteresowań (dziennikarskie czy radiowe) oraz dodatkowe zajęcia z języka polskiego dla uczniów z Ukrainy prowadzone w latach 2020-2022 musiały mieć opracowany program czy tylko plan pracy?
Pytanie: Nauczyciel realizuje dopuszczony przez ministerstwo i umieszczony w szkolnym zestawie programów nauczania program z wiedzy o społeczeństwie w liceum ogólnokształcącym. Wprowadza innowację programową w tym programie, wprowadzając zagadnienia poszerzające wiedzę uczniów z zakresu prawa. Czy ta innowacja musi być ujęta w szkolnym zestawie programów nauczania pod osobnym numerem?
Pytanie: Nauczyciele poloniści szkoły podstawowej przedstawili podręczniki na kolejny rok szkolny. Dwóch nauczycieli wybrało książkę x, a jeden nauczyciel książkę y innego wydawnictwa – dla klasy IV. Czy zespół przedmiotowy polonistów powinien decydować o wyborze wydawnictwa, czy każdy nauczyciel indywidualnie?
Pytanie: Realizacja podstawy programowej przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Czy są jakieś wskaźniki bądź wytyczne? Czy wystarczą cele, które nauczyciel zawiera w IPET?
Pytanie: Czy na pisemny wniosek rodziców uczeń może zrezygnować z kursu prawa jazdy realizowanego zgodnie z rozporządzeniem w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego? Uczeń nie chce uczestniczyć w prowadzonym kursie prawa jazdy. Kształci się w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych.
Pytanie: Rodzice uczennicy klasy I ze względu na swoje przekonania religijne nie wyrażają zgody na nauczanie dziecka treści o charakterze patriotycznym i obywatelskim (m.in. nauka symboli i barw narodowych czy hymnu), ograniczając tym samym możliwość pełnej realizacji treści podstawy programowej. W jaki sposób w takiej sytuacji dokonać klasyfikacji śródrocznej dziecka? Ocena śródroczna wyrażona jest stopniem.
Pytanie: Nauczyciel powinien skonstruować wymagania edukacyjne do zajęć, których uczy. Czy konieczny jest w tym dokumencie podział na wymagania podstawowe i ponadpodstawowe? Czy tworząc sprawdzian, nauczyciel powinien wskazać, które zadania są z wymagań podstawowych, a które z ponadpodstawowych?
Pytanie: Czy uczeń powtarzający klasę w Branżowej Szkole I stopnia jako młodociany pracownik, powtarza turnus dokształcania teoretycznego?
Pytanie: Jakie dokumenty zatwierdzają rodzice na zebraniach? Z jakimi dokumentami trzeba ich zapoznać? Czy należy do nich podstawa programowa?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty