Pytanie: Czy godziny z puli do dyspozycji dyrektora szkoły powinny być realizowane według opracowanych przez nauczycieli programów nauczania?
Pytanie: Czy wprowadzone zmiany od 1 września 2019 r. w ramowych planach nauczania dotyczą przyszłych klas I i IV szkoły podstawowej? Czy też dodatkową godzinę dyrektorską można przydzielać innym klasom w danym etapie edukacyjnym (np. w obecnych klasach II lub III albo w IV, V, VI, czy VII lub VIII).
Pytanie: Czy obcokrajowcy w szkole podstawowej mający trudności w nauce mogą być zwolnieni z nauki drugiego języka obcego w klasach 7-8?
Pytanie: Czy uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym w szkole podstawowej w oddziale integracyjnym powinien uczyć się dwóch języków obcych (w kl. 7-8)?
Pytanie: Jak dokonać sprawdzenia jakości realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w liceum?
Pytanie: Nauczyciele wybrali w klasie I podręczniki, jak się okazało po roku nie są z nich zadowoleni. Czy w klasie II mogą je zmienić i wybrać z innego wydawnictwa?
Pytanie: W jaki sposób najlepiej dokumentować w dziennikach lekcyjnych wycieczki i zielone szkoły? Jak w trakcie kontroli wykazać, że nie odbywa się to kosztem realizacji podstawy programowej – dotyczy szkoły niepublicznej?
Pytanie: Jaka powinna być forma dokumentu zatwierdzająca innowację pedagogiczną? Czy po zmianie przepisów oświatowych ma być to nadal uchwała?
Pytanie: Czy nauczyciele mają obowiązek uczestniczyć w szkoleniu z nowej podstawy programowej, aby uczyć od września w szkole? Czy jest podstawa prawna, która jednoznacznie artykułuje obowiązek tego typu szkolenia?
Pytanie: Jak wyglądają w nowej ramówce godziny do dyspozycji dyrektora dla uczniów kl. VII? Jakie zajęcia będą mogły być realizowane w tych godzinach?