Informacje zawarte w IPET określono w przepisach rozporządzeń obowiązujących od 1 września 2017 r., czyli od zeszłego roku szkolnego. Zmiany od tego roku szkolnego wprowadzono w odniesieniu do udziału asystenta w spotkaniach zespołu opracowującego IPET – ale nie tylko. Sprawdzamy, jak prawidłowo przygotować IPET.
Likwidacja stanowiska asystenta nauczyciela spowodowała konieczność nowelizacji przepisów m.in. dotyczących uczniów niepełnosprawnych. W konsekwencji, aktualizacji będą wymagały indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne opracowane przed 1 września 2018 r.
Zespół nauczycieli i specjalistów jest zobligowany do opracowania IPET w przewidzianych w przepisach terminach, tj.:
Od 1 września br. wchodzą w życie nieco zmienione regulacje dotyczące kształcenia uczniów niepełnosprawnych. Dotyczą one m.in. zawartości indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, a także zatrudniania np. pomocy nauczyciela w przedszkolu i szkole podstawowej. Sprawdzamy najważniejsze zmiany!
Odpowiednie rozpoznawanie potrzeb uczniów to zadanie nie tylko nauczycieli, lecz także dyrektora szkoły - który powinien wspierać w takim działaniu zespół pedagogiczny. W tym celu może m.in. wykorzystać zewnętrzne wspomaganie, które od początku roku 2016 prowadzą placówki doskonalenia nauczycieli, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, a także biblioteki pedagogiczne.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.