Aby zatwierdzić i zorganizować indywidualny program nauki wystarczą 4 kroki. Zapoznaj się z nimi - dzięki temu nie będziesz mieć wątpliwości, jak postępować.
Na wniosek lub za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, może zezwolić uczniowi na indywidualny program lub tok nauki oraz wyznaczyć nauczyciela-opiekuna. Odmowa udzielenia zezwolenia następuje w drodze decyzji administracyjnej - pobierz jej wzór.
Każdy uczeń szczególnie uzdolniony ma możliwość rozwoju swoich uzdolnień oraz ukończenia szkoły w skróconym czasie, jeśli po spełnieniu określonych warunków uzyska zezwolenie dyrektora na indywidualny program lub tok nauki. Są to formy pracy skierowane do ucznia zdolnego, także uzdolnionego sportowo. Sprawdź z czym się wiąże oraz czym się różni indywidualny tok od indywidualnego programu nauki. Dowiedz się, jakie wymagania musi spełnić uczeń, który jest uzdolniony kierunkowo a nie radzi sobie z innymi przedmiotami.
Od 7 marca 2012 r. obowiązują znowelizowane przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego. Wiele szkół ma jednak wątpliwości czy i w jakim zakresie placówki oświatowe są zobowiązane do prowadzenia metryki akt sprawy. M.in. odpowiedź na to pytanie znajdziesz w raporcie specjalnym Portalu Oświatowego!
Za zapewnienie wszystkim uczniom bezpiecznych warunków pobytu w szkole odpowiedzialny jest dyrektor. Nauczyciel ma obowiązek sprawować opiekę nad wszystkim uczniami oddziału, w którym prowadzi zajęcia. Dotyczy to także oddziału integracyjnego, w którym uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uczą się i wychowują razem z pozostałymi uczniami.
Jeżeli w szkole jest uczeń szczególnie uzdolniony, a zajęcia pozalekcyjne przeznaczone dla uczniów zdolnych zorganizowane w szkole już mu nie wystarczają, warto dać mu szansę rozwijania się w warunkach dostosowanych do jego potrzeb. Właśnie po klasyfikacji śródrocznej można zezwolić takiemu uczniowi na indywidualny tok nauki lub indywidualny program nauki. Ponieważ ich istotą jest odmienna organizacja procesu kształcenia, wymagają podjęcia odpowiednich decyzji w odpowiednim czasie. Klasyfikacja śródroczna może być formalnym punktem startowym w organizacji tego wysoce zindywidualizowanego nauczania ucznia szczególnie uzdolnionego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.