Warunkiem rozwijania umiejętności językowych na III etapie edukacyjnym jest zapewnienie uczniom kontynuacji nauki języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej. Nauczyciele powinni właściwie określić i wykorzystać zdobyte przez uczniów w szkole podstawowej umiejętności językowe.
Ważnym celem działalności szkoły na III etapie edukacyjnym jest skuteczne nauczanie języków obcych. Bardzo ważne jest dostosowanie zajęć do poziomu przygotowania ucznia, które uzyskał na wcześniejszych etapach edukacyjnych.
Ramowe plany nauczania obowiązujące w przypadku klasy I szkoły podstawowej od 1 września 2012 r. w przypadku obecnych klas II i III szkoły podstawowej od 1 września 2012 r. do 31 sierpnia 2014 r. ujmują jedynie wymiar godzin zajęć obowiązkowych i dodatkowych, natomiast nie ujmują zajęć nazwanych nieobowiązkowymi.
Od 1 września 2012 r. organizacja nauczania kolejnego języka obcego, jako dodatkowego, w klasie IV szkoły podstawowej jest uregulowana przepisami nowej ramówki, zaś w klasach V i VI przepisami starej ramówki. Dodatkowe zajęcia edukacyjne dyrektor szkoły może wprowadzić do szkolnego planu nauczania po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców.
Nauczyciel posiada kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej (potwierdza to dyplom ukończonych studiów). Sprawdź czy może uczyć w klasach IV-VI?
Dyrektor szkoły jest obowiązany umożliwić uczniom naukę języka obcego na właściwym poziomie zaawansowania stosując jedno z dwóch wskazanych rozwiązań prawnych.
Zajęcia są prowadzone w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych lub międzyklasowych, liczących od 10 do 24 uczniów.
Test powinien sprawdzać określoną wiedzę oraz umiejętności. Warunkiem skutecznego nauczania języka obcego nowożytnego i osiągnięcia wskazanych wymagań jest nauka w grupach o zbliżonym poziomie zaawansowania językowego uczniów.
Zgodnie z ramowym planem nauczania dla gimnazjum obowiązuje nauczanie dwóch języków obcych nowożytnych (załącznik Nr 6a do rozporządzenia MENiS z 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych). Można poszerzyć szkolną ofertę językową umożliwiając uczniom wybór np. drugiego języka obcego nowożytnego spośród dwóch, trzech (lub więcej). W tym celu należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.