nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły

Archiwalny Jak przygotować sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2015/2016

Termin przedstawienia wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego wyznacza corocznie – jako datę graniczną – koniec roku szkolnego, w którym nadzór był realizowany. Zazwyczaj jednak dyrektorzy prezentują go na podsumowującej radzie pedagogicznej. Jak prawidłowo i zgodnie z przepisami przygotować sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego – dowiesz się z przygotowanych specjalnie dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych materiałów szkoleniowych.

Program szkolenia 
1)      Obowiązek sprawozdania przed radą pedagogiczną
2)      Dwa zobowiązania w jednym sprawozdaniu
3)      Plan nadzoru pedagogicznego. Plan pracy szkoły
4)      Zakres wspomagania po modyfikacji
5)      Schemat sprawozdania z nadzoru pedagogicznego
6)      Wynik – wniosek – sposób ich wykorzystania
7)      Relacja z przebiegu nadzoru ‒ fakultatywnie
8)      Informacje o działalności szkoły – cz. 1
9)      Informacje o działalności szkoły – cz. 2
10)  Informacje o działalności szkoły – cz. 3
11)  Informacje o działalności szkoły – cz. 4
12)  Wyniki i wnioski podstawą dalszego działania 
13)  Dobre praktyki (1)
14)  Dobre praktyki (2)
Materiały szkoleniowe
1)      Prezentacja – Jak przygotować sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego
2)      Scenariusz szkolenia
3)      Ulotka informacyjna dla dyrektorów
4)      Ankieta - sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego
5)      Przykładowy wzór sprawozdania z nadzoru pedagogicznego

Archiwalny Kontrola, w ramach nadzoru pedagogicznego dyrektora, tylko wybranych nauczycieli

Pytanie: Zmianie się dyrektor i w nowym planie nadzoru pedagogicznego dyrektora, kontrolą i obserwacjami nie zostali objęci wszyscy nauczyciele. Na ponad 60 nauczycieli około 24 zostało objętych szczególną kontrolą. Kontrola obejmuje różne obszary: przestrzeganie zasad oceniania (4 nauczycieli), prowadzenie dokumentacji pedagogicznej klasy (3 nauczycieli), dokumentowanie zajęć z art. 42 ust. 2 KN (4 nauczycieli), terminowe informowanie rodziców o wymaganiach edukacyjnych, przewidywanych ocenach, kryteriach oceny zachowania (3 nauczycieli), systematyczność realizacji podstawy programowej (4 nauczycieli), przestrzeganie procedury oceniania zachowania (3 nauczycieli), sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia (3 nauczycieli). Do tej pory wszyscy nauczyciele byli objęci kontrolą z danego obszaru (dwa razy w roku obserwacja lekcji). Dyrektor tym planem przyczynił się do podziału i poróżnienia nauczycieli. Czy taka organizacja nadzoru dyrektor to poprawnie zastosował rozporządzenie?

W literaturze proponowane jest odróżnienie obserwacji (dotyczy obserwacji umiejętności uczniów) od hospitacji (zwłaszcza w procedurze oceny pracy nauczyciela). Żaden przepis nie reguluje liczby obserwacji ani hospitacji. Zapoznaj się z przepisami dotyczącymi sprawowania nadzoru przez dyrektora.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql