Podmiot przetwarzający oraz każda osoba działająca z upoważnienia administratora lub podmiotu przetwarzającego i mająca dostęp do danych osobowych przetwarzają je wyłącznie na polecenie administratora. Pobierz wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla nauczyciela.
Podmiot przetwarzający oraz każda osoba działająca z upoważnienia administratora lub podmiotu przetwarzającego i mająca dostęp do danych osobowych przetwarzają je wyłącznie na polecenie administratora. Pobierz wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla dowolnego stanowiska w placówce oświatowej.
Nie wszystkie dane osobowe zebrane w przedszkolu należy zgłosić do GIODO. Rejestracji nie podlegają m.in. dane dzieci, rodziców i opiekunów prawnych; dane pracowników i kandydatów do pracy w przedszkolu; dane osób świadczących usługi na podstawie umów cywilnoprawnych oraz dane osób zrzeszonych w placówce.
Obowiązujące przepisy nie określają szczegółowo w jaki sposób należy przechowywać teczki osobowe. Dyrektor musi jednak pamiętać, aby zabezpieczyć dokumenty przed uszkodzeniem lub zniszczeniem, a także dostępem osób nieuprawnionych. Akta osobowe nie muszą być jednak przechowywane w szafie pancernej.
Jeśli w przedszkolu jest stosowany monitoring dyrektor musi o tym poinformować wszystkich pracowników oraz osoby wchodzące do budynku. W tym celu najlepiej wywiesić stosowną kartkę na głównych drzwiach.
Nie można nagrywać kogokolwiek bez jego zgody. Jeśli rodzice przedszkolaka ukryją podsłuch w zabawce dziecka, a nauczyciel go znajdzie może zgłosić sprawę na drogę sądową. Jeśli jednak obawy rodziców były zasadne i nagranie potwierdzi, że dzieci są poniżane jest to dowód przeciwko nauczycielowi, który należy zanieść na policję.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu dyrektor musi pozyskać od rodziców różnego rodzaju zgody i oświadczenia. Bez nich - w razie wypadku czy innego niebezpiecznego zdarzenia - trudno mu będzie udowodnić, że dołożył należytej staranności w opiece nad dziećmi.
Powołanie w szkole administratora bezpieczeństwa informacji (ABI) wiąże się z jego zgłoszeniem przez dyrektora szkoły do ogólnokrajowego rejestru prowadzonego przez GIODO w terminie do końca czerwca br. Od 1 stycznia br. dyrektor jako administrator danych może powołać ABI lub samemu przejąć jego obowiązki.
Ogólnopolski, jawny rejestr administratorów bezpieczeństwa informacji (ABI) już działa. Platforma zapewnia nie tylko możliwość przeglądania rejestru ale także wspomaga operację przesyłania drogą elektroniczną wniosków o wpis lub aktualizację danych ABI.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.