Od nowego roku szkolnego odrębne programy wychowawczy i profilaktyki zastąpi jeden – wychowawczo-profilaktyczny. Jak należy opracować nowy program, jakie elementy uwzględnić i w jakich szkołach obowiązuje – na te pytania odpowiada ekspert Portalu Oświatowego.
Analizując rynek pracy i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów IT, wielu z entuzjazmem przyjęło nowe rozporządzenie MEN, zakładające naukę elementów programowania już od I klasy szkoły podstawowej oraz zwiększenie liczby godzin informatyki od klasy IV. Pytanie, czy polskie szkoły są w stanie sprostać temu wyzwaniu? Ocenia ekspert.
Z początkiem roku szkolnego 2017/2018 będzie już obowiązywać nowa podstawa programowa kształcenia w zawodach – w Dzienniku Ustaw opublikowano nowe rozporządzenie. Sprawdzamy, kto będzie się uczył według nowej podstawy!
Rok szkolny 2017/2018 to początek nauczania zgodnie z nową podstawą programową. Nie obejmuje ona jednak wszystkich klas i typów szkół. Przedstawiamy harmonogram oraz przykładowe czynności dyrektora związane z wdrażaniem nowej podstawy.
W nowej podstawie programowej duży nacisk położono na każdym etapie edukacyjnym na „Warunki i sposób realizacji podstawy programowej”, w szczególności w przedszkolu i szkole podstawowej. Przedstawiamy wybrane wymagania w zakresie organizacji pomieszczeń, zaopatrzenia sal w pomoce dydaktyczne, aranżacji przestrzeni itp.
Zmieniona podstawa programowa wchodzi w życie 1 września 2017 r., ale nie będzie stosowana we wszystkich klasach np. szkoły podstawowej. Niepokojące jest to, że trudno będzie zachować ciągłość programów nauczania dla uczniów poszczególnych roczników. Przedstawiamy 8 najważniejszych zmian w podstawie programowej!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.