Ministerstwo Edukacji Narodowej podejmuje działania w obszarze ochrony zdrowia psychicznego uczniów, w tym również zapobiegania depresji i samobójstwom. Zadania, realizowane przez MEN wynikają z przyjętego przez rząd Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego.
Obok uczniów, którzy z łatwością nawiązują i utrzymują relacje rówieśnicze, spotykamy w szkole również tych, którzy mają problemy z tymi relacjami. Przejawem nieśmiałości zarówno w relacjach z rówieśnikami jak i dorosłymi jest wstydliwość oraz brak pewności siebie i swoich działań. Dziecko z takim problemem ze względu na zniekształcony obraz własnej osoby i zaniżoną samoocenę często ucieka przed światem, który wydaje mu się obcy, niezrozumiały i groźny. W konsekwencji może powodować to zmniejszanie jego aktywności, wycofanie, a nawet izolację. Zauważenie problemu dziecka na początku roku szkolnego i odpowiednie działania pozwolą uniknąć alienacji i wykluczenia w grupie rówieśniczej. Sprawdź, jak rozpoznać problem ucznia.
Lubimy i potrafimy rozmawiać o rzeczach miłych, przyjemnych, które cieszą. Podejmowanie rozmowy, która ma na celu przekazanie treści, które ranią i są przykre w odbiorze sprawia trudność. Podnosi się wtedy poziom stresu u obu stron. Dowiedz się, jak przekazać rodzicom ucznia informacje o jego problemach.
Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.