Jak pracować z nieśmiałym uczniem?

Dokument archiwalny

Obok uczniów, którzy z łatwością nawiązują i utrzymują relacje rówieśnicze, spotykamy w szkole również tych, którzy mają problemy z tymi relacjami. Przejawem nieśmiałości zarówno w relacjach z rówieśnikami jak i dorosłymi jest wstydliwość oraz brak pewności siebie i swoich działań. Dziecko z takim problemem ze względu na zniekształcony obraz własnej osoby i zaniżoną samoocenę często ucieka przed światem, który wydaje mu się obcy, niezrozumiały i groźny. W konsekwencji może powodować to zmniejszanie jego aktywności, wycofanie, a nawet izolację. Zauważenie problemu dziecka na początku roku szkolnego i odpowiednie działania pozwolą uniknąć alienacji i wykluczenia w grupie rówieśniczej. Sprawdź, jak rozpoznać problem ucznia.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Największa baza narzędzi dla szkół
Baza 7000 porad prawnych dla dyrektorów szkół oraz kadrowych w oświacie
Konkretne odpowiedzi ekspertów w poradni i na czacie

Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie

Jeśli posiadasz już konto

Zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql