Obecny system kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami nie jest przygotowany do realizacji Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Przewiduje ona włączenie takich uczniów do ogólnego systemu edukacji w szkołach publicznych. Szkoły te jednak mają za mało specjalistycznych kadr, nie są też odpowiednio wyposażone i dostosowane architektonicznie.
W klasach I szkół podstawowych i gimnazjów specjalnych ramowe plany nauczania określone w załącznikach nr 3a i 6a stosuje się począwszy od roku szkolnego 2009/2010. Liczba tych godzin dla szkół specjalnych (podstawowych i gimnazjów) jest określona w załącznikach do rozporządzenia MENiS z 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (załącznik 3, 3a, 5, 6, 6a).
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.