Jak informuje MEiN, rozpoczęto pilotaż standardów w zakresie organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wspierania rodziny. Pilotaż jest organizowany przez Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej we współpracy z resortem edukacji.
Szkoła może zorganizować wczesne wspomaganie w porozumieniu z organem prowadzącym. Zatem musi zgłosić zamiar prowadzenia takich zajęć, zgodnie ze statutem. Wiąże się to bowiem ze zwiększeniem liczby godzin nauczycieli. Powołanie zespołu powinno się odbyć w trybie zarządzenia dyrektora.
Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju wymaga powołania stosownego zespołu, w skład którego wchodzi m.in. logopeda. Czy jednak musi być to logopeda zatrudniony w przedszkolu? A może wystarczy specjalista oddelegowany ze współpracującej z przedszkolem poradni psychologiczno-pedagogicznej? Sprawdzamy, jakie rozwiązania w tym zakresie obowiązują w przedszkolach publicznych i niepublicznych.
W skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju wchodzi pedagog, psycholog i logopeda. Sprawdź, jakie wymogi kwalifikacyjne powinni spełniać członkowie tego zespołu
Wczesne wspomaganie rozwoju dotyczy dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin od chwili stwierdzenia u dziecka niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole. Sprawdź, jakie kwalifikacje powinien posiadać nauczyciel prowdzący zajęcia w ramach WWR.
W związku z nowym rozporządzeniem MEiN z 26 marca 2021 r. o zamknięciu placówek oświatowych pojawia się pytanie, czy można prowadzić stacjonarnie zajęcia rewalidacyjne lub wczesnego wspomagania rozwoju dziecka? W odniesieniu do dzieci niepełnosprawnych możliwe jest organizowanie zajęć zdalnie. Jednak w niektórych przypadkach konieczne może być zorganizowanie zajęć na terenie przedszkola, w tym w bezpośrednim kontakcie z dzieckiem.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.