Przyjmując ucznia-cudzoziemca do szkoły, pomimo bariery komunikacyjnej, trzeba jak najszybciej rozpoznać jego wiedzę i umiejętności. Ważne jest przede wszystkim określenie różnic programowych i poziomu wiedzy. Pozwala to na szybką organizację wsparcia. Podpowiadamy, jakiego wsparcia udzielić uczniowi z zagranicy i jak go oceniać na początku edukacji w polskiej szkole.
Już na etapie kwalifikowania ucznia do odpowiedniej klasy pojawiają się często problemy. Przyjęcie ucznia do szkoły podstawowej ogólnodostępnej następuje na podstawie dokumentów. Przez dokumenty należy rozumieć:
(§ 2 pkt 3 rozporządzenia MEN z 23 sierpnia 2017 r.).
Uczeń-cudzoziemiec może być kwalifikowany do odpowiedniej klasy oraz przyjmowany odpowiednio do publicznej szkoły także z uwzględnieniem wieku lub opinii rodzica ucznia (albo pełnoletniego ucznia) wyrażonej w formie ustnej lub pisemnej (§ 11 ww. rozporządzenia).
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie
Zaloguj się: