Zmiany w drukach szkolnych weszły w życie

Data publikacji: 28 lipca 2021 r.
Poleć znajomemu
Zmiany w drukach szkolnych weszły w życie

Od 2 lipca obowiązują zmiany w zakresie druków szkolnych. W tym dniu w życie weszła nowelizacja rozporządzenia MEiN.

Celem nowelizacji było dostosowanie świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych do przepisów o dokumentach publicznych.

Zmiany te zostały uwzględnione w finalnym brzmieniu nowelizacji.

Zmiany w stosunku do projektu

W stosunku do projektu uwzględniono uwagi Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Na ich podstawie dokonano ujednolicenia terminologii, zastępując sformułowanie „list polecony” wyrażeniem „przesyłka polecona”.

Z kolei Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych zgłosił zastrzeżenia dotyczące umieszczania numeru PESEL na legitymacjach szkolnych. W odpowiedzi resort edukacji wskazał, że kwestia ta wymaga wystąpienia ze stosownym wnioskiem do Ministra Zdrowia (numer PESEL został umieszczony w legitymacjach szkolnych właśnie na wniosek resortu). Ma ona zostać rozstrzygnięcia w kolejnej nowelizacji rozporządzenia.

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 29 czerwca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2021 r. poz. 1203).
Opracowanie: Michał Kowalski

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql