Zmiany w ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu uczniów w szkołach ponadgimnazjalnych

Małgorzata Celuch
Data publikacji: 31 sierpnia 2015 r.
Poleć znajomemu
Dokument archiwalny

Od 1 września 2015 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych muszą wiedzieć m.in. żeobecnie obok możliwości całkowitego zwolnienia ucznia z realizacji zajęć wychowania fizycznego, istnieje także możliwość zwolnienia z wykonywania określonych ćwiczeń. Wszystkie zmiany wprowadzone nowym rozporządzeniem, a także wewnątrzszkolnymi rozwiązaniami nauczyciele powinni poznać podczas zebrania rady pedagogicznej. Pomogą w tym przygotowane materiały.

Program szkolenia:

  1. Nowe rozporządzenie – ważne zmiany

  2. Oceny opisowe możliwe także w wyższych klasach

  3. Zwalnianie ucznia z wykonywania ćwiczeń na zajęciach wychowania fizycznego

  4. Nowe zasady oceniania na WF-ie

  5. Promocja nie zależy od oceny nagannej zachowania

  6. Ukończenie szkoły z wyróżnieniem

  7. Nowe zasady wyliczania średniej ocen

  8. Promocja ucznia w edukacji domowej

  9. Roczna ocena zachowania w terminie 5 dni od zgłoszenia zastrzeżeń

  10. Forma zadań praktycznych sprawdzianu wiadomości i umiejętności

  11. Określenie, jakie funkcje spełnia ocenianie

  12. Nowe zasady wglądu do prac

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Największa baza narzędzi dla szkół
Baza 7000 porad prawnych dla dyrektorów szkół oraz kadrowych w oświacie
Konkretne odpowiedzi ekspertów w poradni i na czacie

Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie

Jeśli posiadasz już konto

Zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql