Ujemne punkty za nieobecność jako kryterium ustalania oceny zachowania

Bożena Winczewska

Bożena Winczewska

Data publikacji: 3 września 2015 r.
Poleć znajomemu
Pytanie: W systemie oceniania zachowania przyjęto zasadę: na początku semestru każdy uczeń ma 50 pkt., za każdą nieusprawiedkiwioną godzinę nieobecności w szkole przyznaje się -2 pkt. Na koniec semestru kilku uczniów uzyskało ujemny wynik pkt. za zachowanie, co przekłada się na ocenę naganną. Uczniowie ci zachowują się w szkole dobrze, przestrzegają norm życia społecznego. Czy tak wystawiona ocena jest słuszna, czy zasady oceniania są zgodne z rozporządzeniem MEN?
Przyjęcie, jako jedynego kryterium oceny zachowania uczniów, wywiązywanie się z obowiązków ucznia mierzonego uzyskaną liczbą punktów za nieusprawiedliwione nieobecności w szkole, nie jest właściwe i nie uwzględnia przepisów § 13 ust. 1  rozporządzenia MEN z 10 czerwca 2015 r.

Pozostało jeszcze 84 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h )
E-szkolenia, webinaria na żywo i bazę ponad 700 narzędzi

Sprawdź, co oferuje Portal Oświatowy »
Uzyskaj dostęp do portalu »

Jeśli posiadasz już konto - zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

wiper-pixel