1 września 2013 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o pracownikach samorządowych. Od tego dnia zmienią się zasady awansu wewnętrznego pracowników niepedagogicznych w szkole. Poznaj szczegóły!
Osoba zatrudniana na stanowisku urzędniczym w szkole prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego (także w przypadku awansu ze stanowiska pomocniczego i obsługi) zobowiązana jest wykazać, że spełnia wymóg niekaralności. Potwierdzeniem spełnienia tego wymogu jest zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego. Sprawdź, kto - pracodawca czy pracownik - ponosi koszty uzyskania informacji o osobie z KRK?
Aktualne przepisy ustawy o pracownikach samorządowych nie ograniczają możliwości awansowania pracowników tylko wewnątrz danej kategorii stanowisk. Dotychczas przeważała interpretacja, że możliwe jest zatem awansowanie np. pracownika administracji i obsługi na stanowisko urzędnicze. Zdaniem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, w drodze awansu wewnętrznego nie można objąć stanowiska z innej kategorii.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.